نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت حال میثاق یزدان‌نژاد در زندان رجایی‌شهر کرج

23-سپتامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: میثاق یزدان‌نژاد، زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج به لحاظ جسمی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، وی عصر روز ۲۸ شهریور ماه به دلیل وخامت حال‌اش به بهداری زندان اعزام شد اما علی‌رغم بیماری قلبی این زندانی سیاسی، مسولان زندان رجایی‌شهر از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می‌کنند.

یک منبع مطلع در همین خصوص در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «عصر روز جمعه، ۲۸ شهریور ماه، وضعیت عمومی میثاق یزدان‌نژاد به شدت رو به وخامت گذاشت که منجر به اعزام اورژانسی وی به بهداری زندان شد.»

وی افزود: «به دلیل نبود امکانات در بهداری، پس از درمان سرپایی، این زندانی سیاسی به سالن ۱۲ بازگردانده شد و علی‌رغم قول مسولان برای اعزام وی به بیمارستان در روز ۲۹ شهریور، این زندانی سیاسی تاکنون از امکانات درمانی لازم برخوردار نبوده است.»

میثاق یزدان‌نژاد، متولد سال ۱۳۶۵، از شهریور ۸۶ در زندان به سر می‌برد و از سال ۸۸ به زندان رجایی شهر تبعید شده است. این زندانی سیاسی همینطور ۶ ماه و بیست روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ بوده است.

وی دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی در مقطع لیسانس است که به اتهام شرکت در مراسم بزرگداشت اعدامیان سال ۶۷ در گلزار خاوران، دستگیر و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.

زندانیان