نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت وضعیت جسمی علی‌اصغر محمودیان در زندان سمنان

16-سپتامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: علی‌اصغر محمودیان زندانی سیاسی زندان مرکزی سمنان از شرایط جسمی و عصبی وخیمی رنج می‌برد و قرار است بزودی توسط کمیسیون پزشکی مورد معاینه قرار گیرد.

به گزارش هرانا، علی اصغر محمودیان زندانی ۶۳ ساله زندان مرکزی سمنان که از مشکلات جسمی و عصبی فراوانی رنج می‌برد قرار است بزودی توسط کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گیرد.

یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود گفت: «دادستانی قبول کرده که کمیسیون پزشکی برای اصغر محمودیان تشکیل شود و ما امیدواریم با تشخیص عدم تحمل کیفر از سوی این کمیسیون یک سال و نیم باقی مانده محکومیت ایشان بر طرف شود.»

وی در ادامه گفت: «علاوه بر مشکلات جسمی که از قبل دامنگیر ایشان بوده بدلیل مشکلات عصبی گوش وی صوت می‌کشد و امکانات درمانی مناسبی نیز برای وی در این زندان وجود ندارد.»

لازم به یادآوریست، علی‌اصغر محمودیان به بیماریهای پروستات، گرفتگی عروق قلب، همورویید، دیسک کمر و بیماری تنفسی مبتلاست و شرایط زندان مرکزی سمنان برای بهبودی وی مناسب نیست.

علی اصغر محمودیان در پاییز سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شد و تا کنون ۴/۵ سال را در زندان سپری کرده است.

گفتنی است، اتهام محاربه در قانون جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح شده و بر اساس اصل حقوقی پذیرفته شده در قوانین ایران و بین المللی، حکم وی باید تغییر یابد.

زندانیان