نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخیم شدن وضعیت سلامتی حشمت الله طبرزدی در زندان

25-آگوست-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: فرزند حشمت الله طبرزدی، زندانی عقیدتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که وضعیت سلامت پدرش در زندان وخیم شد و طی ماه های گذشته او به عارضه قبلی جدی دچار شده در حالی که مسولان قضایی به تقاضای خانواده اش برای مرخصی استعلاجی او هیچ پاسخی نداده اند.

 

علی طبرزدی، فرزند حشمت الله طبرزدی به کمپین گفت: « پنجشنبه هفته گذشته به زندان رجایی شهر کرج برای ملاقات پدرم که رفته بودم او را رنگ پریده دیدم. حدود یکماه ونیم است که مبتلا به عارضه قلبی شده و فشار خونش بالا است.الان هم داروهای قلب و فشار خونش تمام شده که باید از بیرون تهیه کنیم و به او برسانیم. پدرم همین طور مبتلا به نرمی استخوان و مشکلات مزاجی شده است که به نظر به دلیل ماندن طولانی در فضای سربسته، تهویه و تغذیه نامناسب زندان است. زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج اجازه استفاده از هوا خوری را در ساعت های خاصی از روز دارند، در ساعت ۲ تا ۴ بعدظهر که عملا به دلیل گرمی هوا ساعت مناسبی برای هوا خوری نیست و عده ای نیز به نشانه اعتراض اصلا از هوا خوری استفاده نمی کنند.»

 

علی طبرزدی گفت:« یکماه پیش با حاد شدن وضعیت پدرم او را به بهداری زندان منتقل کردند و چند بار هم معاینه شده است اما چون بهداری زندان معاینات عمومی انجام می دهد همه ترس ما این است که شاید عارضه به خوبی تشخیص داده نشده باشد و پدرم نیاز به معاینات تخصصی داشته باشد و به همین دلیل هم تقاضای مرخصی کردیم که متاسفانه هیچ جوابی تا کنون به ما داده نشده است. اصلا وقتی به وکیلش اجازه ملاقات نمی دهند چطور می توان انتظار دادن مرخصی به او را داشت! بقیه زندانیانی هم که از داخل زندان تقاضای مرخصی کرده اند در شرایط خاص و با تحقیر شدید و کلی بالا و پایین به آنها چند روز مرخصی داده شده است. بهرحال ما به شدت نگران پدر هستیم و کاری نیز نمی توانیم برایش انجام دهیم.»

 

حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. اما در اردبیهشت همان سال به دنبال اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی از جمله فرزاد کمانگر، معلم کرد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد. حشمت الله طبرزدی از زندانیان سیاسی بود که در مدت بازداشتش در اعتراض به مسائل مختلف دوره های طولانی مدت اعتصاب غذا را داشت.

زندانیان