نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وزیر بهداشت؛ زندانیان از حقوق بیمه درمانی محروم هستند

23-آگوست-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وزیر بهداشت از قطع شدن حق بیمه زندانیان پس از ورود به زندان انتقاد کرد و گفت این وزارتخانه در صورت ناتوانی دستگاه قضایی میتواند برای رسیدگی بهداشتی به زندانیان وارد عمل شود، وی وضعیت بهداشتی زندانها را بد توصیف کرد.

به گزارش «۹ صبح»، وزیربهداشت در مورد زندان‌ها گفت: “وضعیت بهداشت زندان‌ها مطلوب نیست، بارها گفتیم و خود دوستان هم باور دارند و یک دلیل هم این است که نمی دانیم با چه منطقی زندانی که وارد زندان می‌شود از حقوق بیمه‌ای خود محروم می‌شود و این کار درستی نیست” .

هاشمی افزود: “با اینکه هیچ اعتباری برای ارایه این گونه خدمات لحاظ نشده، قبول کرده‌ایم که ۵۰ درصد هزینه ها را از طرح تحول سلامت، تامین کنیم”.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود فضا در زندان‌ها گفت: “حضور افراد به صورت متراکم در بعضی از سالن‌ها و بندها اصلا منصفانه نیست و البته ان‌شالله که زندان را توسعه ندهیم و منظورم مردم و هموطنان است که اصلا سر و کارشان به زندان نیفتد و اگر واقعیت‌ها را بخواهیم بپذیریم، در حال حاضر باید در مورد فضاهای زندان‌ها تجدید نظر شود و فضای جدید ساخته شود. البته سرعت خیلی کندتر از کند است و باید تسریع کنند”.

هاشمی گفت: “ما حاضریم ۵۰ درصد هزینه ها را بدهیم.  بالاخره اینها هموطن ما هستند و به خاطر تخلفی محکومیتی را برایشان صادر کرده اند و باید این دوره را بگذرانند و آنجا هم باید مهد سازندگی باشد و نه تخریب”.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود برخی آلودگی ها و بیماری واگیر مانند ایدز، بیماری های پوستی و سل گفت: “باید بتوانیم غربالگری کافی داشته باشیم و هم درمان کنیم”.

وزیر بهداشت گفت: “البته معتقدم که قوه قضاییه مسئول اصلی است و آن عزیزان هستند که باید همت کنند ولی به هر دلیلی که اگر منابع آن ها دچار مشکل شده باشد برای ما زندان ها در اولویت است”.

زندانیان