نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت بد جسمی علی معزی و عدم پیگیری درمان وی

17-نوامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: علی معزی زندانی سیاسی سالخورده زندان ندامتگاه مرکزی کرج از مشکلات کلیه و مثانه بشدت رنج می‌برد و از امکانات پزشکی محروم است.

 

به گزارش هرانا، علی معزی زندانی سیاسی کهن‌سال و از زندانیان دهه شصت با وجود تشخیص پزشکان مبنی بر بستری شدن در بیمارستان مجهز خارج از زندان کماکان از درمان مناسب محروم است.

 

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “علی معزی به بیماری هیدرونفروز کلیه مبتلا شده که در این بیماری ادرار از کلیه‌ها پایین نمی‌رود.”

 

وی در ادامه توضیح داد: “زمانی که علی معزی برای درمان به بهداری زندان مراجعه می‌کند از وی عکس برداری می‌شود و دکتر ارولوژ برای‌اش آزمایش و بستری شدن در بیمارستان مجهز خارج از زندان را تجویز می‌کند. با این وجود تا کنون نه آزمایشی از علی معزی به عمل آمده و نه وی را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.”

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این زندانی سیاسی تقاضای مرخصی درمانی کرده‌است یا خیر گفت: “وی تقاضای مرخصی درمانی خود را به مسئولین ارائه داده است و پزشکی قانونی نیز تایید کرده که وی نیاز به مرخصی درمانی دارد. اما تا این لحظه به ما خبر نداده‌اند که آیا قاضی ناظر بر زندان با مرخصی استعلاجی موافقت کرده است یا نه.”

 

علی معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۰ به دلیل شرکت در مراسم علی صارمی از زندانیان سیاسی اعدام شده بازداشت شد.

 

نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که با حساب محکومیت ۳ سال حبس تعلیقی پرونده قبلی، وی باید مدت ۴ سال را در زندان بسر برد.

برچسب ها:

زندانیان