نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت نامناسب جاوید هوتن کیان، وکیل دادگستری در زندان تبریز

1-سپتامبر-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: جاوید هوتن کیان، وکیل دادگستری و از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز تحت فشار‌های مختلف و در وضعیت بد جسمانی قرار دارد.

 

به گزارش هرانا، این وکیل دادگستری که به علت دفاع از سکینه محمدی در ۱۸ مهر ماه سال گذشته بازداشت شده است پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه همچنان به صورت ایزوله و محروم از حقوق یک زندانی عادی در زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.

 

بر اساس گزارشات رسیده ، این زندانی سیاسی در پی افشای برخی از جزئیات پرونده‌اش و شکنجه‌های اعمال شده توسط وزارت اطلاعات در زندان تبریز تحت فشار مضاعفی قرار گرفته است.

 

پس از انتشار این جزئیات که اولین بار از سوی این خبرگزاری منتشر شد حفاظت اطلاعات زندان (معروف به اتاق ۴۵) وی را جهت بازجویی احضار و مورد تهدید قرار داده است.

 

این وکیل دادگستری که از سوی دادگاه‌های انقلاب تهران و تبریز به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است به دلیل بیماری‌های مختلف جسمی که اکثر آن‌ها به دلیل عدم رسیدگی پزشکی قابل تشخیص و نامگذاری نیست در رنج است، وی در طی مدت حبس به کرات دچار افزایش غیر عادی وزن و کاهش مجدد آن شده است و از سوی دیگر بر اثر شکنجه‌های جسمی و وضعیت نامناسب بهداشتی از بیماری دستگاه گوارشی نیز رنج می‌برد.

برچسب ها:

زندانیان