نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پایان موفقیت‌آمیز اعتصاب غذای ۷۲ روزه آرش صادقی

3-ژانویه-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، از دیداری کوتاه با آقای صادقی خبر داده و گفت که در پی آزادی موقت او، آرش صادقی به اعتصاب غذای طولانی خود پایان می‌دهد.

خانم ابراهیمی روز سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه، به رادیوفردا گفت که پس از سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.

به گفته خانم ابراهیمی که روز سه‌شنبه در دادسرا با همسر خود دیداری کوتاه داشته، آرش صادقی به دنبال اعتصاب غذا در وضعی بد به سر می‌برد.

با این حال آقای صادقی به همسر خود گفته است که با آزادی او اکنون حاضر است تا به اعتصاب خود پایان دهد.

آقای صادقی، زندانی سیاسی، بیش از هفتاد روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

خواسته اصلی او از ابتدا آزادی همسرش بوده است که به جرم نوشتن داستانی منتشرنشده علیه سنگسار به «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» متهم شد و در نهایت به حبس فرستاده شد.

وضعیت آرش صادقی توجهات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به خود جلب کرده و کارزار درخواست برای آزادی او با هشتگ «آرش را نجات دهید» بازتابی وسیع در توئیتر داشت.

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن مقام‌های قضایی ایران به تاخیر در آزاد کردن آرش صادقی و گلرخ ابراهیمی ایرایی، خواستار آن شد تا «از بازی با جان» آقای صادقی دست بردارند.

پیشتر امیر رئیسیان، وکیل آرش صادقی، در حساب کاربری‌ خود در توییتر گفته بود که وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی گلرخ ابراهیمی سپرده شده و با پایان کارهای اداری، او تا روز سه‌شنبه، ۱۴ دی، آزاد می‌شود.

به گفته آقای رئیسیان، پس از آزادی او، آرش صادقی قرار است به بیمارستان انتقال داده شود.

این نکته‌ای است که گلرخ ابراهیمی نیز در گفت‌وگو با رادیوفردا بر آن صحه گذاشته و تاکید کرده است که آرش صادقی به دلیل اعتصاب طولانی‌مدت باید مستقیما از زندان به بیمارستان منتقل شود.

در همین زمینه روز ۱۱ دی‌ماه وکیل آرش صادقی از موافقت مقامات دادستانی برای اعطای مرخصی درمانی به وی خبر داده بود. برای آقای صادقی وثیقه یک میلیارد تومانی تعیین شده است.

سعید شیرزاد، محمدرضا نکونام، حسن رستگاری مجد، مهدی کوخیان و نزار ذکا، بازرگان لبنانی، از دیگر کسانی هستند که گزارش‌هایی در مورد اعتصاب غدای‌شان در حبس منتشر شده و عفو بین‌الملل نیز روز دوشنبه به نام آنها اشاره کرده‌ بود.

گلرخ ایرایی، پس از آزادی از زندان

گلرخ ایرایی، پس از آزادی از زندان

زندانیان