نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از ۷۰ روز اعتصاب غذا، برای آرش صادقی و همسرش قرار وثیقه صادر شد

31-دسامبر-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یکی از مقام‌های دادستانی به خانواده آرش صادقی و همسرش اطلاع داده است که صبح یکشنبه ۱۲ دی به محل زندان مراجعه و با دادن قرار وثیقه شرایط مرخصی صادقی و همسرش را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، امیر رییسیان، وکیل آرش صادقی در این زمینه گفت: «بر اساس آن چه از طرف دادستانی بیان شده است، آرش صادقی به مرخصی درمانی می‌رود و همسرش گلرخ ایرانی به مرخصی خواهد رفت.»

مقامات قضایی در حالی در مقابل این زندانی سیاسی عقب‌نشینی کرده‌اند که آرش صادقی ۶۹ روز است که با خواسته‌ی آزادی همسرش در اعتصاب غذا به‌ سر می‌برد و به گفته‌ی بستگانش در آستانه مرگ قرار دارد.

آرش صادقی خود با اتهاماتی مانند «اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیرقانونی» توسط قاضی صلواتی در دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

اما گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آقای صادقی، نیز به علت نوشتن داستان منتشرنشده‌ای درباره سنگسار در ایران، به «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به شش سال زندان محکوم شده است.

گزارش ها حاکی است که مادر آرش صادقی هم در جریان یورش ماموران امنیتی به خانه آن‌ها برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹ دچار حمله قلبی شد و پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت.

گفتنی است، چندی پیش مقامات قضایی در تبریز نیز در مقابل اعتصاب غذای ۶۵ روزه‌ی مرتضی مرادپور عقب نشسته و وی را آزاد کرده بودند.

زندانیان