نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پنج سال حبس تعلیقی برای شاعر محبوب وجوان توسط دادگاه انقلاب

18-آگوست-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: هیلا صدیقی، شاعر جوان که شعرهای او با مضامین انتقادی و سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از هواداران بسیاری برخوردار بود، روزسه شنبه ۲۵ مرداد ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی محکوم به ۴ ماه حبس تعزیری قابل تبدیل به ۵ سال حبس تعلیقی شد. هیلا صدیقی یک روز قبل از دادگاهش در صحفه فیس بوک خود نوشته بود:« دادگاه انقلاب ، من و ایمان قلبی و قاضی و اتهام و خدای ناظر و دعای خیر شما…»

 

این شاعر جوان که از جمله فعالان ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در سال ۸۸ بود به دلیل سرودن شعرهای انتقادیش پس از جریان انتخابات در آذر ماه سال ۸۹ به وزارت اطلاعات احضار شد و روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. او پس از بازجویی هایش در فیس بوکش نوشت که ترجیح می دهد سکوت کند و منتظر تشکیل دادگاهش بماند.

 

هیلا صدیقی پس از دادگاهش در روز ۲۵ مرداد ماه در فیس بوکش که تبدیل به خبرنامه ی احوال او شده است و طرفدارانش از این طریق درباره وضعیت او آگاه می شوند، نوشت که به رای داده شده اعتراضی ندارد خانم صدیقی نوشت:« امروز جلسه محاکمه خوب برگزار شد .گفتنی ها رو گفتم و شنیده شد. رای قاضی پیرعباسی ۴ ماه حبس تعزیری تبدیل به ۵ سال تعلیق بود و من اعتراضی به این رأی ندارم.» او در نوشتار دیگری هم خبر داده که قرار ممنوع الخروجی او نیز منتفی شده است و از این پس می تواند راحت به خارج از کشور سفر کند. او نوشته است:« اما بازهم میمانم… همین جا در وطنم برای وطنم … من اینجا ریشه در خاک.»

 

این شاعر جوان در حالیکه منتظر رای دادگاهش بود در تاریخ ۱۸ تیرماه امسال نامه ای به میرحسین موسوی، کاندیدای مورد علاقه اش که اکنون در حبس خانگی است با عنوان “دلها مان تنگ، صبرهایمان فراخ شده است” نوشت که وب سایت کلمه و دیگر سایت های خبری آن را منتشر کردند.

 

شعرهایی از او به صورت کلیپ در دوران انتخابات پخش شد که معروفترین آن ها ” شکست سکوت” بود. گفته می شود که او به دلیل فشارهای سیاسی مجبور به استفعا از محل کارش در سازمان شهرداری تهران شده است.

برچسب ها:

زندانیان