نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پورمحمدی: تفکیک زندانیان منوط به تامین امکانات است

9-آگوست-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: وزیر دادگستری با بیان اینکه تفکیک زندانیان یک سیاست قدیمی است که دنبال می شود، گفت: این موضوع به تامین امکانات بستگی دارد و تا وقتی امکانات محدود است عملا تفکیکی صورت نمی گیرد.

مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با استقبال از تفکیک زندانیان، ابراز امیدواری کرد که با وجود کسری جدی بودجه و مشکلات حادی که وجود دارد، بودجه مورد نیاز برای هفت اردوگاه بزرگ تامین شود.

وی ادامه داد: اگر بودجه تامین شود بخش عمده ای از زندانیان مواد مخدر و سابقه داران را جداسازی می کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در صورتی که بودجه مورد نیاز این هفت اردوگاه تامین شود، ۳۸ هزار زندانی در زندان های کشور تفکیک و جداسازی می شود.

پورمحمدی، مرکز فشافویه و ۶ مرکز دیگر را هفت اردوگاه بزرگ کشور برشمرد و افزود: داخل شهر تهران به یک بازداشتگاه بزرگ نیاز داریم که در آن، مراحل بازپرسی، دادیاری و بازداشت موقت، انجام شود تا پس از آن انتقال به زندان انجام شود.

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور پیش تر در گفت وگو با خبرنگار قضایی این خبرگزاری از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای آماده سازی هفت اردوگاه حرفه آموزی محکومان مواد مخدر به سازمان زندان ها توسط دولت خبر داده و گفته بود که تنها ۳۵ درصد آن یعنی ۲۸ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: این پول ها نیز برای تکمیل اردوگاه فشافویه هزینه شده است چون این مبلغ برای تکمیل هفت اردوگاه کافی نبود.

جهانگیر خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز نخست اردوگاه فشافویه، دو هزار و ۵۰۰ مددجو به این اردوگاه منتقل شده اند.

معاون قوه قضاییه درباره اینکه چه تعداد محکومان مواد مخدر تا کنون به این هفت اردوگاه منتقل شده اند، گفت: این اردوگاه ها هنوز راه اندازی نشده اند، اما در اردوگاهی که قبلا بخشی از آن راه اندازی شده بود بین ۶ تا ۹ هزار مددجو اسکان داده شده اند.

 

زندانیان