نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کارشناسی‌ها برای قیمت گذاری زندان اوین انجام شده است

3-آگوست-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: رئیس سازمان‌ زندان های کل کشور گفت که کارشناسی‌ها برای قیمت گذاری زندان اوین انجام شده، اما هنوز نتیجه اعلام نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر جهانگیر رئیس سازمان‌ زندان های کل کشور در حاشیه مراسم حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با فروش زندان اوین اظهار داشت: “جلسه‌ای به منظور بررسی مسائل در دفتر شهردار تهران با حضور معاونین شهردار و معاونین سازمان‌ زندان‌ها برگزار شد و کارشناسانی از ۲ طرف برای قیمت گذاری معرفی شدند”.

وی افزود: “در این زمینه تفاهم نامه‌ای تهیه و به شهرداری ارسال شده است”.

رئیس سازمان‌ زندان های کل کشور بیان داشت: “کارشناسی لازم انجام شده، اما هنوز نتیجه آن اعلام نشده است”.

وی بیان داشت: “سازمان زندان‌ها بسیار مظلوم است و این باعث شده است در بخش‌های مختلف با مشکل مواجه شویم، در حال حاضر با هزار میلیارد کمبود بودجه روبرو هستیم”.

جهانگیر با بیان اینکه در زندان نیازهای بهداشتی و اشتغال وجود دارد، گفت: “با توجه به اینکه افرادی که وارد زندان می‌شوند در بیشتر موارد بیمار و یا معتاد هستند نیاز به درمان دارند و از آنجایی که تمام این مسائل هزینه بر است، دولت قول کمک داده که ما چشم انتظار هستیم”.

رئیس سازمان‌ زندان‌های کل کشور تصریح کرد: “مشکل دیگری که وجود دارد این است که شهروندان در حالت عادی دارای خدمات بیمه‌ای هستند، اما زمانی که راهی زندان می‌شوند تمام این پرداختی‌ها قطع شده و هزینه‌ها باید از  طریق بیت المال پرداخت شود”.

وی تاکید کرد: “ما در سازمان زندان‌ها کارهای بزرگی انجام می‌دهیم، اما در رابطه با آنها اطلاع رسانی دقیقی نکرده‌ایم، به عنوان مثال در زمینه درمان و حرفه آموزی کارهای بزرگی انجام شده و به جرات می‌توان گفت اقدامات درمانی که در زندان‌ها انجام می‌شود در خارج از زندان انجام نمی‌شود و تمام زندانیان دارای پرونده‌های پزشکی هستند”.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که آیا خودرو سازان در زمینه تهیه خودروهای انتقال زندانی همکاری کرده‌اند، گفت: “پیگیری‌های لازم برای تهیه خودروهای حمل زندانی با خودرو سازان شروع کرده ایم، اما به دلیل اینکه خودروهای حمل زندانی باید استحکام لازم را داشته باشند هزینه بالایی نیاز دارد هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و انتظار داریم خودرو سازان همکاری لازم را با ما انجام دهند و خودروهای مورد نیاز را به صورت تعهدی به ما واگذار کنند”.

برچسب ها:

زندانیان