نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کیوان صمیمی نیاز به درمان سریع در بیمارستان دارد

25-آگوست-2011

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یک منبع نزدیک به خانواده کیوان صمیمی، روزنامه نگاری که اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که یافتن غده ای در کبد این زندانی موجب نگرانی خانواده وی شد و او باید هر چه سریعتر برای جلوگیری از پیشرفت آن در بیمارستان بستری شود.این در حالی است که مقامات قضایی از اجازه مرخصی به این روزنامه نگار وزندانی عقیدتی بدون ارائه توضیحی خودداری می کنند.

 

این منبع نزدیک به خانواده گفت: « غده ای در کبد کیوان صمیمی یافته شده که باید هر چه سریع تر مرخصی بگیرد و برای درمان به بیمارستان تخصصی منتقل شود. اما متاسفانه درخواست های خانواده او همگی بی جواب مانده اند. آنها در ماه رمضان برای گرفتن مرخصی آقای صمیمی بسیار تلاش کردند اما تا کنون هیچ جوابی به آنها داده نشده است.»

 

این منبع نزدیک به خانواده همچنین از مشکلات جسمی دیگر این زندانی سیاسی میانسال گفت:« به غیر از داشتن غده، او دچار آرتورز شدید گردن و پا است. او از آنجا که علاقمند به مطالعه است از خانواده اش درخواست میز و صندلی کرده چون قادر نیست طور دیگری بنشیند و بخواند. خانواده اش نیز میز و صندلی را تهیه کردند اما هنوز مسولان زندان آنها را به آقای صمیمی تحویل نداده اند.»

 

کیوان صمیمی، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده ی نامه، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، عضو کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل تنها یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در منزل شخصی اش بازداشت شد. و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به شش سال حبس تعزیزی محکوم شد. او آذرماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. این زندانی بارها به دلیل وضعیت نامناسب زندان دست به اعتصاب غذا زده است

برچسب ها:

زندانیان