نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از وضعیت وخیم زندانیان در زندان سلماس

13-می-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس، وضعیت زندان شهرستان سلماس به لحاظ تراکم جمعیت، بهداشتی، کیفیت غذا، تفکیک جرایم و سوء مدیریت، در بحران جدی قرار دارد و این امر تحمل کیفر برای زندانیان محبوس در این زندان را بیش از پیش سخت‌تر کرده است.

 

به گزارش هرانا، استفاده بیش از حد از ظرفیت زندان، زندانیان زندان سلماس را در شرایط سخت و در محیطی فاقد هرگونه امکانات اولیه انسانی قرار داده است، بطوری که برخی از زندانیان جلو درب سرویسهای بهداشتی زندان می خوابند.

 

با این شرایط سخت و فاجعه بار طی هفته گذشته بازرس ویژه از مرکز استان برای بازرسی به این زندان مراجعه ودر این زمینه به مسولان و مقامات قضایی در این شهرستان ابلاغ نموده که به خاطر کمبود جا و امکانات، عفو مشروط برای زندانیان صادر کنند تا بزودی زندانی جدید به گفته ایشان درخارج از این شهرستان احداث شود.

 

جمعی از زندانیان عقیدتی نیز در این زندان بسر می برند که به دلیل عدم تفکیک جرائم در وضعیت بدتری قرار دارند و مسئولین زندان آنها را در کنار زندانیان با جرائم خشن قرار داده اند. این زندانیان از درمان بیماری های خود محروم هستند و بیماری‌های حاد آن‌ها با تجویز قرصهای مسکن رفع و رجوع می‌شود.

 

آزاد بودن خرید و فروش مواد مخدر با پرداخت رشوه به زندانبانان و کیفیت بد غذایی باعث بروز بیماری های مسری در بین زندانیان شده است.

 

هم چنین عدم رسیدگی به وضعیت سرویسهای بهداشتی و حمام و سمپاشی به موقع و اصولی باعث وجود حشرات موزی چون ساس، شپش، سوسک شده است و این همه از جمله مورادی است که تحمل حبس در این زندان را غیر ممکن کرده است.

برچسب ها:

زندانیان