نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۱۰ درصد زندانیان بی‌سوادند

25-جولای-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: رئیس سازمان زندان‌ها می گوید که به طور متوسط ۱۰ درصد زندانیان مطلقا بی سواد هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اصغر جهانگیر مدعی شد: “این سازمان علاوه بر رسیدگی به امر بهداشت و درمان زندانیان و عارضه یابی یا درمان، یک دوره طولانی را برای آموزش حرفه و شغل در نظر می‌گیریم، زیرا بخش قابل توجهی از اشخاصی که وارد محیط زندان می‌شوند یا بیکارند یا شغل مناسب و تخصصی ندارند”.

جهانگیر ضمن تاکید بر ارتقای آموزش و پرورش زندانیان گفت: “به طور متوسط ۱۰ درصد زندانیان مطلقا بی سوادند و نزدیک به ۷۰ درصد کسانی که در زندان‌ها داریم جوان و زیر ۴۰ سال هستند که ۴۰ درصد این افراد حداکثر مدرک سیکل دارند. این امر نشان دهنده آن است که این افراد به دلایل مختلف ترک تحصیل کرده‌اند”.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: “باید در زندان‌ها امکان ادامه تحصیل این افراد را فراهم کنیم. در دوره جدید تلاش کردیم آموزش در زندان‌ها را توسعه دهیم”.

وی با بیان اینکه اگر سرخوردگی ناشی از فاصله گرفتن از آموزش در داخل زندان‌ها مرتفع شود کمک می‌کند تا فرد تخلف و جرمش را راحت تر بپذیرد، گفت: “در داخل زندان‌ها اکثر افراد جوان هستند و مدرک آنها زیر دیپلم است، ما آنها را در حد دانش آموز می بینیم و سعی می‌کنیم توجه ویژه به امر آموزش آنها داشته باشیم”.

زندانیان