نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتراض زندانیان در پی ابلاغ اجرای حکم اعدام یک متهم در زندان قائمشهر

18-دسامبر-2022

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۲۷ آذر ۱۴۰۱؛ زندانیان زندان قائمشهر در پی ابلاغ اجرای حکم یک متهم دست به اعتراض زدند که با واکنش شدید نیروهای حفاظت اطلاعات زندان رو به رو شده و تعدادی از زندانیان مجروح شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری  لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، زندانیان زندان قائمشهر در پی ابلاغ اجرای حکم یک متهم دست به اعتراض زدند.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع مطلع نوشت که این درگیری در پی «ابلاغ حکم اعدام به یکی از زندانیان متهم به قتل» صورت گرفته و قرار بر این بوده که «این حکم سحرگاه فردا دوشنبه اجرا شود».

رییس کل دادگستری مازندران نیز با بیان اینکه «یکی از زندانیان درگیری را آغاز کرده بود»، مدعی شد: «در پی وقوع درگیری میان تعدادی از زندانیان یک بند در زندان قائمشهر، جو این بند برای ساعتی متشنج شد که در نهایت با ورود نیروهای حفاظت زندان، منازعه خاتمه یافت.»

همچنان روز گذشته زندانیان محبوس در زندان مرکزی کرج، در اعتراض به انتقال ۴ تن از زندانیان محکوم به اعدام درهای بند را بسته، دوربین‌های مدار بسته را شکستند و اقدام به سر دادن شعارهای «مرگ برخامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» کردند. درپی این اقدام نیروهای امنیتی اقدام به شلیک گازاشک آور، گلوله جنگی و گلوله‌ی ساچمه‌ای کردند که تعداد زیادی از زندانیان مجروح و ۴ تن از زندانیان کشته شدند.

«نفس در قفس» در حال بررسی هویت زندانیان مجروح و کشته شده زندان مرکزی کرج می‌باشد.

برچسب ها:

زندانیان