نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی سه تن از شهروندان بهایی از زندان عادل آباد شیراز

5-نوامبر-2016

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ورقا کاویانی، شمیم اخلاقی و فربد شادمان با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه موقتا از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند.

به گزارش بازداشت، شامگاه چهاردهم آبان ماه ۱۳۹۵ سه تن از شهروندان بهایی شیراز که روز گذشته به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بودند به قید وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شدند.

روز سیزدهم آبان ماه ۹۵، پنج تن از زندانیان بهایی شیراز از بازداشتگاه اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ به زندان عادل آباد منتقل شده بودند.

این پنج نفر عبارت بودند از: “آقایان فربد شادمان ، ورقا کاویانی، شمیم اخلاقی و خانمها شادی صادق اقدم و صهبا فرحبخش”.

در تاریخ هفتم مهر ماه ۱۳۹۵ چهارده تن از بهاییان شیراز به نامهای: “مرجان و مژگان غلامپور، فربد و فرزاد شادمان و پریسا روحی زادگان، شمیم اخلاقی و همسرش صهبا فرحبخش، صهبا مصلحی و همسرش عهدیه عنایتی، مهیار سفیدی و همسرش شادی اقدم و ورقا کاویانی، سروش ایقانی و مریم اسلامی” بازداشت شدند و به بازداشتگاه اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شدند.

یازدهم مهر ماه ۱۳۹۵ ماموران اطلاعات سپاه، خانم روحیه نریمان و همسرش فرزاد دلارام را در شیراز بازداشت نموده بودند.

عصر روز دوازدهم مهر ماه ۱۳۹۵ در حدود ساعت چهار بعد از ظهر ماموران اطلاعات وارد منزل سیامک هنرور شده و پس از تفتیش کامل و ضبط بعضی اموال شخصی ایشان اقدام به بازداشت همسر وی، بهاره نوروزی نمودند ، وی به بازداشتگاه اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

پنج تن از شهروندان بهایی بازداشت شده در شیراز روز نوزدهم مهر ماه به قید وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند.

آقای فرزاد دلارام و همسرش روحیه نریمان، سروش ایقانی و فرزاد شادمان و همسرش خانم مژگان غلامپور از جمله افرادی بودند که از زندان عادل آباد آزاد گشتند.

خانمها پریسا روحی زادگان و مریم اسلامی نیز بیست و پنجم مهر ماه به قید وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شدند.

خانم مرجان غلامپور نیز روز بیست و ششم مهر ماه با وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد گردید.

هنوز چهار تن از شهروندان بهایی شیراز شامل آقایان مهیار سفیدی، صهبا مصلحی و خانمها عهدیه عنایتی و بهاره نوروزی در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ بازداشت هستند.

زندانیان