نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار خانواده مولوی جنگی زهی در ارتباط با پرونده مولوی نقشبندی

15-آوریل-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: دادستان راسک در مورد پرونده مولوی نقشبندی خانواده مولوی جنگی زهی را احضار کرد

به گزارش کمپین فعالین بلوچ؛ روز دوشنبه ۲۴ فروردین میرجلیلی دادستان شهرستان راسک خانواده مولوی مصطفی جنگی زهی را احضار کردند.

یک منبع مطلع در مورد علت این احضار گفت: «می‌رجلیلی در این جلسه از خانواده مولوی جنگی زهی و سلیمان کوهساری پرسیده که آیا شما بخاطر قتل پدرتان از مولوی نقشبندی و همراهانش دیه نمی‌خواهید؟ خانواده مولوی جنگی زهی هم گفته‌اند: ما اصلا شاکی نیستیم که دیه بخواهیم.»

این منبع افزود: «دادستان راسک چیز بخصوص دیگری نگفته صرفا اظهارات خانواده مولوی جنگی زهی و کوهساری را در یک دفتری ثبت کرده است.»

این سوال در حالی از سوی دادستان راسک مطرح می‌شود که پیش‌تر خانواده مولوی جنگی زهی و کوهساری در نامه‌های محضری به دادستان زاهدان و دیوان عالی کشور اعلام کرده‌اند که بازداشت شدگان را بی‌گناه می‌دانند و از آن‌ها هیچ شکایتی ندارند و خواستار آزادی آن‌ها شده بودند.

مولوی مصطفی جنگی زهی فرمانده پایگاه بسیج حاجی آباد راسک در تاریخ ۳۰ دیماه ۱۳۹۰ توسط افراد مسلح نا‌شناس ترور شد. این روحانی نزدیک به حاکمیت پیش از آن نیز دو بار توسط گروه جند الله مورد حمله قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است دیوان عالی کشور رای به لغو احکام صادر شده توسط دادگاه انقلاب زاهدان برای مولوی نقشبندی، ملک محمد آبادیان و همراهانشان داده است و مستندات موجود در پرونده را ناکافی دانسته است اما با این وجود طی روزهای گذشته مسئولان دادگستری زاهدان خبر از «روند جدیدی» در پرونده این زندانیان عقیدتی سیاسی داده‌اند اما توضیحی در مورد این «روند جدید» نداده‌اند.

زندانیان