نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار و بازداشت چند تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز

8-فوریه-2012

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس : روز گذشته سومیترا ممتازیان، فرشید یزدانی، ایمان رحمت پناه و فرید عمادی، چهار تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز بازداشت شدند.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این افراد پس از احضار به اداره اطلاعات شیراز بازداشت شده اند. هم چنین طاهره نوروزی و سعید دهقان نیز به اداره اطلاعات این شهر احضار شده اند. منازل برخی از این افراد پیش تر مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و تعدادی از وسایل شخصی ایشان از جمله کامپیوتر، سی‌دی، عکس و کتاب ضبط شده بود.

 

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که صبح جمعه ۱۴ بهمن ماه نیروهای امنیتی در یک اقدام هماهنگ و هم زمان، با حمله به منزل حدود ۳۰ تن از شهروندان بهائی ساکن شیراز بیش از ۱۱ نفر را بازداشت کرده اند. اتهام افراد بازداشتی «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

 

در عین حال خبرها حاکی از آن است که پیام تسلیمی از افراد بازداشتی در روز جمعه، به سرطان تیروئید مبتلا بوده و تحت عمل جراحی و شیمی درمانی قرار داشته و بایستی تا آخر عمر دارو مصرف کند و تعیین دوز مناسب داروهایش باید طی آزمایش های پی در پی و توسط پزشک خود وی انجام شود و نسبت به سلامتی وی نگرانی هایی وجود دارد.

زندانیان