نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای ۲۶ زندانی کرد زندان رجایی شهر کرج

6-اکتبر-2011

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ۲۶ زندانی عقیدتی کرد حاضر در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زدند.

 

به گزارش هرانا، زندانیان قومی عقیدتی حاضر در بند دو (دارالقرآن) زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به تبعیض حاکم در این اندرزگاه و نادیده گرفتن حقوقشان توسط مقامات زندان اقدام به اعتصاب غذای نامحدود کردند.

 

در روزهای گذشته به تحریک سلطانی رییس اندرزگاه دو، نزاعی بین چند نفر از متهمان جرائم عادی با حسام محمدی از شهروندان بازداشت شده بوکانی رخ داده است که ابتدا وی را به قرنطینه و در ‌‌نهایت به اندرزگاه دیگری منتقل کردند ولی با افرادی که این نزاع را آغاز کرده‌اند هیچگونه برخوردی نشده و آن‌ها همچنان در اندرزگاه دو به سر می‌برند.

 

این رفتار تبعیض آمیز که مسبوق به سابقه است، موجب اعتراض دیگر هم بندیان حسام محمدی واقع شده است که سکوت و بی‌توجهی تنها عکس العمل مسئولان زندان نسبت به این اعتراض‌ها بوده است.

 

لازم به توضیح است درمیان این شهروندان کرد اهل تسنن، ماموستا محمد برائی، عبدالله خسرو‌زاده، حسین حیدری، سبحان احمدزاده، هیمن محمود تختی و برخی از فعالان مذهبی اهل سنت نیز حضور دارند که از زمان بازداشت تاکنون از حقوق زندانیان عقیدتی سیاسی چون اصل تفکیک جرائم، مرخصی، دیدار با خانواده‌های خود به صورت منظم و دیدار با مقامات قضایی قوه قضاییه ایران چون نماینده دادستان تهران بی‌بهره بوده‌اند.

زندانیان