نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب ملاقات و تلفن؛ دراویش زندانى اقدام به سکوت اعتراضی کردند

29-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: یکی از دراویش زندانى در بندهای غیرسیاسی اوین، در تماسی بسیار کوتاه با خانواده‌اش، از اعتصاب تلفن دستجمعی دراویش زندانى و اقدام آن‌ها به سکوت اعتراضی خبر داد.

به گزارش مجذوبان نور، این درویش به خانواده‌اش گفته است: آقایان دانشجو و مرادی ١١ روز است که به بندهای ۴ و ٨ منتقل شده و قبل از بازگشت خودخواسته از بیمارستان به زندان، بنا را بر این گذاشته بوده‌اند که در واکنش به اجبارهای غیرقانونی مسوولان زندان و قوه قضاییه که موجبات وهن شخصیت دراویش زندانى را فراهم آورده است، خود را از هرگونه تماس تلفنى یا ملاقات با اعضای خانواده در پوشش لباس زندان محروم کنند.

این درویش در ادامه از اقدام هماهنگ تمامى دراویش محبوس در اوین برای اعتصاب ملاقات و تلفن خبر داده و گفته است: تا زمانى که حقوق حداقلی زندانیان عقیدتى و سیاسی تامین نشود، دست از سکوت اعتراضی خود برنخواهیم داشت.

یادآور مى شود از هشت درویشی که به جرم دفاع از حقوق دراویش نعمت اللهی گنابادی در زندان اوین محبوس شده‌اند، آقایان اسلامى و عبدی در بند٣۵٠، آقایان بهروزی و یداللهی در بند ٧، آقای انتصارى در بند ٨ و آقای کرم‌پور در بند ۴ زندانى هستند.

آقایان مرادی و دانشجو نیز که به گفته این درویش در بندهای ۴ و ٨ نگهداری مى شوند، ١١ روز پیش، به دنبال انتقال ناگهانی افشین کرم‌پور از بیمارستان شهدا به بند ۴ اوین، خواهان ترخیص خودخواسته از بیمارستان و بازگشت اعتراضی به زندان شده بودند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته، دو درویش محبوس در بند ٣۵٠، ضمن اعلام همدلی با سایر دراویش محروم از حق درمان و ملاقات، از حضور در سالن ملاقات خودداری کرده بودند

زندانیان