نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امام جمعه سراوان: کاندیدا شدن اهل سنت برای ریاست جمهوری از حقوق شهروندی است

29-آوریل-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مولوی ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان، کاندیدا شدن اهل سنت برای ریاست جمهوری را از حقوق ملی، شهروندی دانسته و خواهان تغییر این بند از قانون اساس شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی عبدالصمد ساداتی در مراسم نماز جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه کاندیدا شدن اهل سنت برای ریاست جمهوری خواسته ای منطقی و از حقوق شهروندی و ملی است، تغییر این بند قانون را قابل اصلاح و موجب وحدت ملی و اسلامی در کشور بیان کرد.

امام جمعه سراوان تاکید کرد: “کاندیدا شدن اهل سنت برای ریاست جمهوری خواسته ای به حق و منطقی و از حقوق شهروندی و ملی است و ممانعت از آن تبعیض و تفاوت بین شهروندان یک کشور بشمار می رود”.

مدیر دارالعلوم سراوان در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب کابینه و پست های مدیریتی کشور از اختیارات دولت و رییس جمهور است، خاطر نشان ساخت: “اگرچه ریاست جمهور بودن اهل سنت محدودیت قانونی دارد اما گذاشتن وزیر، معاون وزیر، معاونان، مشاوران، سفیر و استاندار و انتخاب کابینه از اختیارات دولت و رییس جمهور است و این موارد منع قانونی ندارد اما نگاه منفی که نسبت به اهل سنت وجود داشته و به آرای اهل سنت و وعده هایی که به آنان داده شده توجه عملی نشده است”.

مولوی ساداتی تصریح کرد: “رئیس جمهور باید جرات، شجاعت و توانایی استفاده از اختیارات قانونی ریاست جمهوری را داشته باشد و قطعا اهل سنت و اقوام بر اساس شایسته سالاری و به کاندید اصلح رای خواهند داد چرا که عهد نبسته اند بدون دلیل به یک کاندید و یا جریان خاص رای دهند”.

زندانیان