نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امان الله مستقیم آزاد شد

29-اکتبر-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: امان الله مستقیم از اساتید موسسه علمی آزاد بهاییان به علت شدت بیماری و عدم تحمل شرایط زندان با حکم دادگاه آزاد شد.

به گزارش هرانا، امان الله مستقیم، استاد موسسه علمی آزاد بهائیان که به عارضه قلبی مبتلا و چندین بار در بیمارستان بستری شده بود، نهایتاً بعلت شدت بیماری و عدم تحمل کیفر به حکم دادگاه آزاد شد.

بنا به همین گزارش، این استاد موسسه علمی آزاد بهائیان در حال گذراندن دوره محکومیت پنج ساله خویش بود. وی نهایتاً بعلت شدت بیماری وعدم تحمل شرایط زندان بنا به حکم دادگاه، ادامه دوره محکومیت به جریمه نقدی تبدیل شد و با پرداخت جریمه مزبور، از بیمارستان مرخص شد.

لازم به ذکر است که این شهروند بهایی ساکن شیراز به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

موسسهٔ علمی بهائیان ایران در سال ۱۳۶۶، چند سال پس از انقلاب فرهنگی در ایران که اخراج دانشجویان بهایی و دگراندیشان سیاسی از دانشگاه‌های کشور را در پی داشت، تاسیس شد، هدف این آموزشگاه، ادامه تحصیل دانشجویان بهایی بوده است.

امان الله مستقیم از همکاران موسسه علمی مجازی بهاییان نیز که به پنج سال حبس محکوم شده بود، صبح روز دوشنبه ۳۰ اردی‌بهشت ماه، پس از مراجعه به زندان اوین و جهت تحمل محکومیت پنج ساله بازداشت و پس از مدتی به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی پیشتر و در مرداد ماه سال جاری به علت گرفتگی و پارگی عروق منتهی به قلب و خطر سکته قلبی مجدد چند ماه در مرکز قلب تهران٬ تحت مراقبت و کنترل داروهای مربوطه قرار داشت٬ به زندان برگردانده شد.

زندانیان