نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امید بهروزی در بهداری اوین بستری شد

14-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ضعف جسمی ناشی از ۱۲ روز اعتصاب غذا، امید بهروزی وکیل دراویش گنابادی محبوس در زندان اوین را روانه بهداری کرد.

به گزارش مجذوبان نور، حال جسمی این درویش چنان متشنج شده است که شخص رییس بند ۷ به همراه یکی از زندانیان زیر بغل وی را گرفته و به بهداری منتقل کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید؛ مسوولان بهداری برای حفاظت از جان این وکیل دادگستری که برای احقاق حقوق قانونی دراویش گنابادی دست به اعتصاب غذا زده است، از سرم استفاده می‌کنند اما آقای بهروزی به محض هوشیاری، وقتی سرم دوم توسط پزشکان به او تزریق می‌شود، سرنگ را از رگ خود کشیده و اظهار می‌کند «ما در اعتصاب غذا می‌مانیم مگر مسوولان به خودشان بیایند».

آقای بهروزی از جمله وکلای دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی هستند که در جریان دفاع از حقوق دراویش آسیب دیده در واقعه تخریب حسینیه دراویش در قم، پروانه وکالت ایشان باطل شد.

وی پس از لغو پروانه وکالت، همراه با ۴ وکیل دادگستری و دو فعال حقوق دراویش که آنان نیز اینک در زندان اوین محبوس بوده و در این اعتصاب غذا با آقای بهروزی همراه هستند، اقدام به تاسیس سایت مجذوبان نور برای اطلاع رسانی از وضعیت دراویش گنابادی کشور و شکستن بایکوت خبری تحمیل شده بر پیروان عرفان و تصوف کرد.

آقای بهروزی اینک چهارمین سال از حبس هفت سال و نیمه‌ای را می‌گذراند که در دادگاه غیابی قاضی صلواتی برای وی رقم زده شده است.

برچسب ها:

زندانیان