نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال ۴ زندانی اهل سنت به زندان رجایی‌شهر و پایان اعتصاب غذای آنان

22-جولای-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس:‌ ۴ زندانی اهل سنت محکوم به اعدام که از روز ۲۳ خرداد ماه در اعتصاب غذا بودند، روز ۳۰ تیر ماه به زندان رجایی‌شهر بازگردانده شده و به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از نیمه شب جمعه ۲۳ خرداد ماه پس از آنکه متوجه شدند جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزل‌حصار منتقل خواند شد دست به اعتصاب غذا زدند.

حکم اعدام این ۴ زندانی عقیدتی با واکنش نهادهای حقوق بشری و افکار عمومی اجرا نشده و این زندانیان سرانجام پس از ۳۹ روز اعتصاب غذا به زندان رجایی‌شهر کرج بازگردانده شده و به اعتصاب خود پایان دادند.

این زندانیان هم‌اکنون در قرنطینه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج نگه‌داری می‌شوند.

شایان ذکر است، این چهار زندانی اهل سنت از تاریخ ۱۳ آبان ماه سال گذشته نیز در اعتراض به حکم اعدام که برایشان صادر شده و آن را ناعادلانه میدانند و همچنین عدم رعایت تفکیک جرایم در مورد ایشان دست به اعتصاب غذا زده و مدت ۷۵ روز را در اعتصاب غذا بسر بردند که نهایتا با قول مساعد رییس زندان قزلحصار آقاى سید علی حسینى براى رسیدگى به پرونده آنان و لغو حکم اعدام و انتقال به زندان رجایی‌شهر کرج اعتصاب غذای خود را به پایان رسانده بودند.

گفتنی است، عفو بین‌الملل نیز طی دو بیانیه‌ی اقدام فوری در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۲ و ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ به توقف حکم اعدام و محاکمه‌ی عادلانه‌ی این ۴ زندانی فراخوان داده بود.

زندانیان