نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال ۶ زندانی اهل سنت به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

اعتصاب غذای زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج

3-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ۶ زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، صبح امروز ۱۲ اسفند ماه جاری، نیروهای گارد زندان با هدایت ماموران وزارت اطلاعات وارد سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی‌شهر کرج شده و پس از بازرسی و انتقال همه‌ی زندانیان عقیدتی این بند به هواخوری، حامد احمدی، جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، هادی حسینی و صدیق محمدی را جدا نموده و با دست بند و پا بند و چشم بند به مکان نامعلومی منتقل کردند ولی بنا به گفته ی مسوول حفاظت زندان امروز احکام اعدام آنان اجرا خواهد شد.

در پی این انتقال، این ۶ زندانی و سایر زندانیان عقیدتی زندان رجایی‌شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده‌اند تا لغو احکام اعدام این ۶ تن دست از اعتصاب غذا نخواهند کشید.

از سوی دیگر خبرهای رسیده حاکی از آخرین ملاقات زندانیان با خانواده های خود است.

خانواده ی زندانیان عصر امروز خود را با عجله به درب زندان رسانده واز مسؤلین زندان تقاضای ملاقات با فرزندان خود را کرده‌اند که تا ساعت ۱۹ تنها به خانواده‌ی جمشید وجهانگیر دهقانی اجازه‌ی ملاقات با خانواده‌های خود را داده‌اند.

گفتنی است، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی روز  ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۳ نیز جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شده بودند که پس از اعتراض‌های گسترده‌ی بین‌المللی و ۳۹ روز اعتصاب غذا به زندان رجایی‌شهر کرج بازگردانده شدند.

زندانیان