نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت رهبر کلیسا و جمعی از مسیحیان اهواز در آستانه کریسمس

25-دسامبر-2011

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: نیروهای امنیتی صبح روز جمعه دوم دی ماه با یورش به کلیسای جماعت ربانی اهواز کشیش کلیسا «فرهاد سبکروح» و خانم «شهناز» همسر این کشیش و تمام اعضای کلیسا را ضمن بازداشت کردند.

 

تارنمای «محبت‌نیوز» گزارش داده است که نیروهای امنیتی که به هنگام یورش به داخل کلیسا صورت های خود را پوشانده بودند حتی بچه‌های کوچک کانون شادی که به شدت ترسیده بودند را نیز با خود بردند.

 

این گزارش می افزاید: «این ماموران بلافاصله تلفن های همراه حاضرین در کلیسا را ضبط کرده و تمام اتاقها را مورد بازرسی قرار دادند و چند دستگاه کامپیوتر و تجهیزات متعلق به کلیسا را نیز به همراه خود بردند.»

 

کلیه بازداشت شدگان پس از ساعاتی تهدید و بازجویی آزاد شدند ولی «فرهاد سبک روح» و همسرش به همراه دو تن از دیگر از خادمان کلیسا همچنان در بازداشت به سر می برند و از وضعیت آنان هیچ اطلاعی در دسترس نیست و هیچ گونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند.

 

سال گذشته نیز در همین ایام ماموران امنیتی در اقدامی مشابه تعداد زیادی از هموطنان مسیحی را در نقاط مختلف ایران بازداشت کردند که یک تن از آن‌ها به نام نورالله قبیتی‌زاده همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

زندانیان