نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت شمارى از فعالان اهل سنت اهوازى

13-آگوست-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روز جمعه ۲۰ مرداد ماه جاری شمارى از جوانان اهل سنت عرب از اهالى شهر اهواز در منطقه‌ی کرخه‌ی غرب شهر شوش به طور دسته‌جمعى توسط نیروهاى انتظامى و لباس شخصى بازداشت شده اند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، بیش‌تر این افراد که برای گردش به این منطقه رفته بودند، ساکن منطقه‌ی ملاشیه شهر اهواز هستند و بین ۲۰ تا ۲۷ ساله هستند.

به گفته‌ی شاهدان عینی، این مجموعه از جوانان در حال برپایى نماز جماعت به سبک اهل سنت بودند که مورد هجوم نیروهاى امنیتى و لباس شخصى‌ها قرار گرفته‌اند. این نیروها آن‌ها را با باتوم‌هاى خود مورد ضرب و شتم قرار داده و با خود برده‌اند.

تا کنون از محل نگه‌دارى بازداشت‌شدگان و دلایل بازداشت آنان اطلاعى در دست نیست.

اسامى بازداشت شدگان به شرح زیر است:

ریاض زهیری، ۲۱ ساله و از اهالى ملاشیه، جواد هاشمی، ۲۷ ساله و از اهالى ملاشیه، حسن حیاوی ( الحایی)، ۲۸ ساله و از اهالى ملاشیه، حسن دلفی، ۲۳ ساله و از اهالى ملاشیه، حیدر ساری (سوارى)، ۲۷ ساله و از اهالى ملاشیه، میلاد عفراوی، ۲۲ ساله و از اهالى ملاشیه، یوسف خسرجى، ۲۰ ساله و از اهالى ملاشیه، یاسر سیلاوی، ۲۷ ساله و از اهالى ملاشیه، سجاد الحائی (نصیری)، ۲۲ ساله و از اهالى ملاشیه، احمد حیدری از اهالى کوى گلدشت (زهیریه)، علی باوی، ۲۳ ساله و از اهالى کوى علوى (حی الثوره)، شاکر شریفی، ۲۷ ساله و از اهالى سیدکریم (عین ۲)، عباس شریفی، ۲۱ ساله و از اهالى سیدکریم (عین ۲)

زندانیان