نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت فاروق ایزدی محقق و مترجم بهایی

14-فوریه-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روز گذشته فاروق ایزدی، محقق و مترجم بهایی در منزلش بازداشت شد. نیروهای امنیتی بیش از هزار جلد کتاب و وسایل الکترونیکی-ارتباطی وی را توقیف کردند. این شهروند بهایی در حال حاضر در زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش هرانا، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۵، فاروق ایزدی، محقق و مترجم بهایی در منزلش بازداشت شد.

هنگام بازداشت این شهروند بهایی، ماموران امنیتی حدود ۱۳۰۰ جلد کتاب، کامپیوتر، موبایل و وسایل شخصی وی را توقیف کردند.

یک منبع نزدیک به خانواده ایزدی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “امروز پس از مراجعه به دادگستری به دخترآقای ایزدی اطلاع داده اند که در اوین پذیرش شده و تا ده روز تحت بازجویی خواهد بود. همچنین تفهیم اتهام نیز شده اند و اتهام واهی و کلی انجام فعالیت غیر قانونی علیه امنیت به ایشان نسبت داده شده.”

آقای ایزدی پیش از نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس دارد. این شهروند بهایی در دهه شصت بازداشت و به اعدام محکوم شده بود اما بعدا به ده سال زندان تخفیف پیدا کرد و نهایتا بعد از گذراندن پنج سال زندان، آزاد شد.

فاروق ایردی یک مرتبه نیز در سال ۷۴ بازداشت شده است.

منبع نزدیک به خانواده ایزدی همچنین تاکید کرد: “وی از لحاظ جسمانی بسیار ضعیف و بیمار هستند و مرتب دچار خونریزی بینی میشوند که دکترها قادر به تشخیص سبب آن نشده اند. در زمان دستگیری سمت چپ بدنشان درد میکرده و در وضعیت خوبی نبوده اند. افت فشار و افت ضربان قلب نیز از دیگر موارد بیماری ایشان است.

ماموران با حکم دادگستری به سراغشان آمدند و اکنون در اوین هستند ولی اطلاعی نداریم که چه ارگانی مسئول دستگیری ایشان است.”

برچسب ها:

زندانیان