نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازرسی و ضبط وسایل منزل شهروندان بهایی در شیراز

10-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: طی هفته‌های گذشته منازل چندین تن از شهروندان بهایی در شیراز مورد بازرسی قرار گرفت و وسایل ایشان از جمله کامپیو‌تر، مبایل و کتابهای مذهبی آنها ضبط شد.

به گزارش هرانا،  در چندین هفته اخیر منازل بهاییان در شیراز به طور مرتب و مستمر مورد هجوم و تفتیش ماموران اطلاعات قرار گرفته که بعد از تفتیش کامل کلیه کتاب‌ها، جزوات، عکس‌های مربوط به مسایل اعتقادی آن‌ها به اضافه کامپیو‌تر، لپتاپ، گوشی‌های موبایل همگی جمع آوری و ضبط گردیده و از خودشان هم خواسته شده دردسترس باشند تا در صورت نیاز به اداره اطلاعات احضار شده مورد بازجویی قرار گیرند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «در یک ماه گذشته منزل بیش از ۲۰ بهایی اینگونه مورد تفتیش قرار گرفته است.»

از جمله در تاریخ ۱۰ اسفند ماه جاری  منزل آقای روحانی یکی از شهروندان بهایی ساکن شیراز را با  حکمی  که به نام دو پسر ایشان پیمان و کیوان روحانی بوده مورد تفتیش قرار دادند و بعد از ضبط کلیه وسایل از جمله لپتاب و کامپیو‌تر‌ها  که وسیله کار و امرار معاش آنها بوده  از ایشان خواسته‌اند تا در صورت لزوم خود را معرفی نمایند.

همچنین  صبح  روز ۱۶ اسفند ماه به منزل معین روحانی هجوم برده وطبق حکمی که به نام معین و همسرش رویا حاتمی بوده وسایل را ضبط کرده و خواستند که در صورت احضار خود را سریعا معرفی نمایند.

زندانیان