نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیانیه زندانیان اهل سنت در خصوص اعدام ۶ هم‌بند خود

4-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج طی بیانیه‌ای اعدام ۶ تن از هم‌بندان خود را به مردم کردستان و اهل سنت ایران تسلیت گفتند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این بیانیه در پی اجرای احکام اعدام حامد احمدی، جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، هادی حسینی و صدیق محمدی که صبح امروز در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شدند صادر شده است.

متن کامل این بیانیه که در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

ما زندانیان اهل سنت رجائی شهر شهادت شش نفر از داعیان و مبلغین اهل سنت را که بوسیله ی رژیم ایران امروز چهارشنبه ۹۳/۱۲/۱۳ اعدام شدند را به خانواده ها یشان و علما و آزادگان و مسلمانان مخصوصا ملت غیور مسلمان کرد تسلیت و تبریک عرض نموده و به همین جهت فردا را عزای عمومی اعلام کرده و از تمام اقشار مردم کردستان اعم از علما و روحانیون و فرهنگیان و بازاریان درخواست داریم که فردا پنجشنبه مورخ ۹۳/۱۲/۱۴ عزای عمومی اعلام کنند و به نشانه ی اعتراض به این جنایت بزرگ در حق مردم مظلوم و مسلمان کرد دست به دعا بلند کرده و برای تسلیت و تسلی خاطر خانواده ی شهدا در مراسم تعزیه آنان شرکت نموده و آخرین تصویر خانواده ها از شهدایشان که با دستبند و پابند در قفس برای آخرین بار ملاقاتشان کردند در ذهن دارند را با حضورمان در مراسم آنان به خاطره ای جاودان ومبارک تبدیل نماییم. و به رژیم ایران نشان دهیم که هنوز مردم مظلوم کرد غیرت و مردانگی خود را حفظ نموده و سر تعظیم در برابر ظالمان و حاکمان مستبد فرود نخواهند آورد و به جهانیان نشان دهیم که اهل سنت کرد هنوز مقاوم و منسجمتر از همیشه در صحنه مبارزه حضور دارند. همچنین بزرگان و رهبران احزاب و جریان های مختلف اسلامی را به مشارکت در این امر خیر و اعلام عزای عمومی و همدردی با خانواده های زجر دیده به صورت خصوصی دعوت می نماییم. و خطاب به ارگانهای نظامی رژیم در کردستان بیان میداریم که شما مدعی ایمان و دفاع از مظلومید، اگر حقیقتا مومن و دوستدار همزبانهای داغ دیده ی مظلومتانید در منع آنان از برگزاری مراسم تعزیه شهدایشان مشارک نکنید چون در این حالت بحقیقت ادعایتان را با عملتان تکذیب کرده ایید، ای مردم غیور و دلیر کردستان از هیاهو و ممانعت رژیم نهراسید و وظیفه ی شرعی و برادرانه ی خود را جامه ی عمل بپوشانید.

زندانیان عقیدتی اهل سنت کرد رجایی شهر

زندانیان