نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بیانیه زندانیان اهل سنت در مورد احتمال اجرای حکم اعدام ۶ هم‌بندی خود

3-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانیان اهل سنت محبوس در سالن ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج طی نامه‌ای خواهان تلاش برای جلوگیری از اعدام ۶ هم‌بندی خود شدند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این نامه خطاب به عموم مردم، ماموستایان و مولویان اهل سنت خواهان اقدامی برای جلوگیری از اجرا شدن احکام اعدام حامد احمدی، جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، هادی حسینی و صدیق محمدی شدند که صبح امروز از این بند خارج شده و برای اجرای حکم به قرنطینه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند.

متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم

جهت بیان مظلومیت و بیگناهی شش زندانی عقیدتی اهل سنت کرد زندان رجائی شهر کرج که امروز سه شنبه ۹۳/۱۲/۱۲ برای اجرای حکم اعدام از بند عمومد سالن ده به قرنطینه انتقال داده شده اند و با توجه به شرایط بسیار حساس و حیاتی ما زندانیان عقیدتی اهل سنت زندان رجائی شهر از تمام علما و ماموستایان و مردم شریف ایران مخصوصا جامعه اهل سنت خواستاریم که نسبت به این مظلومان وظیفه شرعی و انسانی خود را در دفاع از انان ایفا نمایید این جوانان و داعیان نیز همانند شما مردم خانواده و زندگی داشتند اما برای نشر خیر و بیان ظلم حکومت ایران به اهل سنت و دفاع از مظلومیت شان دست به دعوت و تبلیغ توحید و یکتاپرستی و اخلاق زیبا و ازاد اندیشی نموده تا اینکه توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران دستگیر شده و به جرم مطالبه حقوق اهل سنت از رژیم به اعدام محکوم شدند.

ای اندیشمندان و فرزانگان و ازاد مردان شما را چه شده است ؟

آیا به فردای قیامت خود نیاندیشه اید؟چگونه در برابر خداوند جوابگو خواهید بود؟

در جواب سکوتتان چه پاسخی دارید؟

آیا در برابر چنین مظلومانی هیچ مسؤلیتی احساس نمی کنید؟ سابقه شما در دفاع از مظلوم برای همه مشهود است این زندانیان هم از پوست و خون و فرزندان شما و مسلمان هستند.چگونه شایسته است که نسبت به انها سکوت اختیار شود.

طبق آخرین اخبار این زندانیان با خانواده های خود اخرین ملاقات را با دسبند و پابند پشت میله انجام داده اند که کل ملاقات انان به ۱۵ دقیقه نرسیده است و به انان اعلام کرده اند که فردا چهارشنبه ساعت چهار بامداد اعدام خواهند شد.

ای ماموستایان و مولویان و مردم غیور و دین پرور اهل سنت غرب و شرق و جنوب و شمال و ای مردم شریف شما نبض تپنده جامعه اهل سنت و چشم و گوش مسلمانانید شما را به خدا قسم میدهیم که در مقابل ظلم اشکار رژیم نسبت به برادران دینی.و خونی تان کاری انجام دهید و همچنین انان را از دعای خیر خودتان بی نصیب ننمایید.

از طرف زندانیان عقیدتی اهل سنت زندان رجائی شهر

زندانیان