نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی خبری از بقیه همراهان پرونده مولوی نقشبندی

17-می-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: با گذشت سه روز از آزادی امام جمعه اهل سنت راسک و گذشت ۲۰ روز از انتقال بقیه هم پرونده ای های مولوی نقشبندی، تا کنون خانواده این زندانیان هیچ اطلاعی از آنها ندارد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی عبدالغفار نقشبندی، فرزند امام جمعه اهل سنت راسک، ملک محمد آبادیان ، هادی آبادیان، جابر آبادیان، نظام الدین ملازاده و گل محمد بلیده ای ۶ زندانی هستند که به همراه مولوی فتحی محمد نقشبندی بازداشت شدند.

این زندانیان اهل سنت از روز سه شنبه ۸ اردیبهشت پس از انتقال از زندان مرکزی زاهدان به بازداشتگاه وزارت اطلاعات تا کنون اجازه هیچ گونه ملاقات و تماس تلفنی با بستگان خود پیدا نکرده اند.

یکی از بستگان این زندانیان که نخواست نامش فاش شود، گفت: انتقال اینها مشکوک است و اصلا مشخص نیست چه برنامه ای دارند یا قصد دارند با نگه داشتن و بی خبر گذاشتن آنها مولوی نقشبندی را مجبور به سکوت کنند تا چیزی از فشارهای که در بازداشتگاه وزارت (اطلاعات) داشته نگوید یا اینکه برنامه دارند پرونده سازی جدیدی برای آنها بکنند.

وی تاکید کرد: برای همگان روشن شده است که این زندانیان بی گناه هستند و اتهام برنامه ریزی قتل برای آنها صادق نمی آید و حتی خانواده مولی جنگی زهی هم این موضوع را رد کرده است اما باز هم بخاطر اینکه افکار عمومی را نسبت به کاری که کرده اند توجیه کنند قصد دارند پرونده سازی کنند.

این منبع همچنین گفت: مسئولان وزارت (اطلاعات) در جلسه آزاد کردن مولوی نقشبندی از وی خواسته اند که مدتی پای منبر نرود اما وی این درخواست را رد کرده است و حتی با وجود نقض حکم آنها وثیقه سنگین را هم برای محدود کردن فعالیت هایش گرفته اند.

گفتنی است مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک با وثیقه سنگین به ارزش ۵ میلیارد تومان که برخی از نهاد های حقوق بشری آن را کم سابقه می دانند شامگاه پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت آزاد شد.

زندانیان