نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تجمعات اعتراضی مردم سرباز در اعتراض به بازداشت موقت امام جمعه پشامگ

5-آوریل-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: جمعی از مردم سرباز در اعتراض به بازداشت موقت امام جمعه پشامگ سرباز اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی نمودند. همچنین نیروی های بومی پایگاه سپاه پشامگ و هنگ در اعتراض به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی سلاح های خود را تحویل دادند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در پی بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی در مشهد که در پی مراجعه وی به دادگاه ویژه روحانیت رخ داد گروهی از مردم سرباز در اعتراض به این اقدام تجمعات اعتراضی ترتیب دادند.

معترضان ابتدا در مقابل مقر سپاه پشامگ تجمع کردند و پس از آن و رفته رفته اعتراضات به مرکز سرباز کشیده شد و گروهی از معترضان در مقابل فرمانداری شهرستان راسک تجمع کردند.

گزارشها حاکی از آن است که لحظه به لحظه به شمار معترضان افزوده می شود، تعدادی از جوانان خشمگین نیز اقدام به آتش زدن اعتراضی لاستیک خودرو و بستن جاده ترانزیتی سرباز چابهار نمودند.

دادگاه ویژه روحانیت مشهد روز چهارشنبه ۹ فروردین طی تماسی از مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ خواسته که روز دوشنبه ۱۴ فروردین خود را به این دادگاه معرفی کند.

مولوی فضل الرحمن ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه به دادگاه ویژه روحانیت مشهد مراجعه کرده و تا اتمام وقت اداری مورد بازجویی مسئولین دادگاه قرار گرفت بعد از اتمام وقت اداری به همراهان وی گفته شد: “بروید مولوی مهمان ما است و انتظار شما در اینجا برای شما بد تمام می شود”.

روز جاری به همراهان امام جمعه پشامگ اعلام شده که نامبرده به علت آنچه از آن “کوتاه نیامدن از مواضعش” عنوان شده به وزارت اطلاعات ارجاع داده شده است. در شبکه های مجازی این روحانی اهلسنت به عنوان “مدافع حقوق اهلسنت” معرفی شده است.

پیش از این انتقادات مولوی فضل الرحمن کوهی نسبت به اقدامات سپاه برای اعزام جوانان اهل سنت به جنگ سوریه با واکنشهای “مثبتی” از سوی مردم و رسانه های اهل سنت مواجه شد.

نیروی های بومی پایگاه سپاه پشامگ و هنگ در اعتراض به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی سلاح های خود را تحویل دادند.

در پی بازداشت موقت امام جمعه اهل سنت پشامگ سرباز نیروهای بومی پایگاه سپاه روستاهای پشامگ و هنگ سرباز به نشانه اعتراض تا زمان آزادی مولوی کوهی اسلحه های خودشان را تحویل دادند.

نیروهای بومی این دو پایگاه سپاه به رئیس پایگاه گفته اند تا زمانی که مولوی فضل الرحمن کوهی آزاد نشود ما حاضر به خدمت در سپاه نیستیم.

مولوی فضل الرحمن کوهی روز گذشته دوشنبه پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد بازداشت شد. بازداشت وی موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی و از آن پس در بین مردم ایجاد کرد و ده ها نفر معترض با تجمع در مناطق مختلف سرباز خواستار آزادی این روحانی سنی مذهب شدند.

1-4 2-3-768x432 3-2-768x432 4-1 7-1-768x432 8-768x432 9-768x432 11-768x432 12-768x432 13-768x432 14-768x1024 15

زندانیان