نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تشدید نگرانی خانواده‌های دراویش زندانی در پی وخامت حال دانشجو و اسلامی

19-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

 سایت نفس در قفس: همسر امیر اسلامی وکیل زندانی دراویش گنابادی – در فیس بوک خود از وخامت حال این وکیل خبر داده و نوشته است امیر تنها از وصیت خود حرف می‌زند.


به گزارش مجذوبان نور؛ از زندان اوین خبر می‌رسد که حال این حقوقدان در نتیجه اعتصاب غذا و قطع خودخواسته داروهای قلبی و می‌گرنی به شدت رو به وخامت گذاشته است. 


این گزارش همچنین از اختلال شدید در سیستم گوارشی و تنگی مجاری ادرار مصطفی دانشجو، دیگر وکیل زندانی دراویش حکایت دارد. 


آقای دانشجو همچون امیر اسلامی و هفت درویش دیگر در اعتراض به سنگینی نگاه امنیتی بر دراویش گنابادی و حمایت قوای امنیتی و قضایی از قشریون در حمله به پیروان طریقت و عرفان دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. 


خانواده‌های این دو درویش اعلام کرده‌اند همراه با بستگان دیگر دراویش زندانی، فردا شنبه ۲۹ شهریور برای درخواست مجوز آخرین ملاقات با زندانیانشان، مقابل دادستانی تهران حضور خواهند یافت. 


خانواده‌های دراویش زندانی که بیش از دو ماه است که از هرگونه ملاقاتی با زندانیان خود محروم بوده‌اند پیش‌تر با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم جسمی آن‌ها وعدم پاسخگویی و توجه مسئولین به این اعتصاب غذا اعلام کرده بودند که: «این بار ما برای درخواست آخرین ملاقات با عزیزانمان به دادستانی‌ای می‌رویم که در مدت حبس همسران و فرزندانمان، تنها بی‌داد بر ما روا داشته‌اند. ما می‌خواهیم صورت زندانیانمان را برای آخرین بار ببینیم و تنها کاری که از دستمان برمی‌آید این است که آن‌ها را به سمت راهی که انتخاب کرده‌اند، بدرقه کنیم». 


مجذوبان نور می‌افزاید: دو هزار درویش گنابادی عضو کمپین کوچ سراسری دراویش از ایران به زندان اوین نیز اعلام کرده‌اند در همراهی با خانواده‌های دراویش زندانی و در واکنش به سال‌ها نقض حقوق مصرح قانونی دراویش با چشم‌ها و دست‌های بسته مقابل دادستانی حضور یافته و از مقامات قضایی خواهند خواست که حکم بازداشت و زندان ایشان را صادر کرده و یا به ظلم و ستم بر دراویش پایان داده شود.

زندانیان