نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تصاویری از تخریب نمازخانه پونک تهران

31-جولای-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: صبح چهارشنبه ۷ مرداد، ماموران شهرداری با همراهی نیروی انتظامی و ماموران امنیتی اقدام به تخریب بخشی از نماز خانه اهل سنت واقع در منطقه پونک تهران معروف به نمازخانه پونک نمودند که با واکنشهای مختلفی از سوی جامعه اهل سنت در شبکه های مجازی و علمای اهل سنت مواجه شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در همین زمینه مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان و مولانا حبیب الرحمن مطهری مدیر حوزه علمیه احناف خواف در بیانیه و نامه های مجزا به رهبر و رئیس جمهور ایران این اقدام را بر خلاف وعده های حاکمیت و دولت به اهل سنت دانسته و خواستار “رسیدگی عاجل” به این موضوع شدند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در مورد تخریب این نمازخانه به فعالین بلوچ گفت: “نمازخانه پونک در هم کف بین دو ساختمان چند طبقه مسکونی قرار گرفته است که در میان دو ساختمان فاصله چند متری وجود دارد که مسئولان نماز خانه با ساخت سقف موقت در بین این دو ساختمان مسکونی بخش هم کف ساختمان دوم را به اصل نمازخانه اضافه کرده و در زیر زمین ساختمان محلی برای وضو و طهارت ساخته بودند که ماموران شهرداری با همکاری نیروهای امنیتی به بهانه نبود مجوز اقدام به تخریب کامل زیر زمین و سرویس های بهداشتی و همچنین اقدام به تخریب ملق نماز خانه و بخش هایی از در و پنجره اصل نمازخانه نموده اند”.

این منبع افزود: “در واقع تلاش بر این بوده که کل نمازخانه را تخریب کنند اما چون طبقات فوقانی نمازخانه مسکونی بودند و تخریب کامل دیوارها امکان پذیر نبوده فقط به تخریب بخش های از آن اقدام کرده اند”.

عکس های ذیل مربوط به تخریب این نمازخانه استیجاری هستند:

punak (1) punak (2) punak (3) punak (4) punak (5) punak (6) punak (7) punak (8) punak (9) punak (10) punak (11) punak (12) punak (13) punak (14) punak (15) punak (16) punak (17) punak (18)

زندانیان