نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تهدید یک زندانی به انفرادی و برخورد قضایی به علت همراهی در اعتصاب غذای دراویش زندانی

15-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: رسول هویدا زندانی غیرسیاسی و غیر درویش که دو روز است که با انتشار یادداشتی از دست به اعتصاب غذا زده و از خواسته‌های دراویش زندانی حمایت کرده است به دفتر ریاست زندان فراخوانده شد.

به گزارش مجذوبان نور، صبح امروز رسول هویدا از زندان مالی (مهریه) بند ۸ زندانی اوین به دفتر ریاست زندان احضار شد و در جلسه‌ای متشکل از رئیس زندان اوین، معاون زندان و فرمانده یگان حفاظت زندان در خصوص اعتصاب غذا و حمایت از دراویش گنابادی زندانی، به برخورد قضایی و انتقال به سلول انفرادی تهدید شد.

در این جلسه ریاست زندان، با اشاره به ماجرای تخریب حسینه‌ی‌های دراویش، حسینهٔ شریعت قم را مسجد ضرار دانست که باید تخریب می‌شد. وی همچنین در ادامه با معاند نظام خطاب کردن دراویش عنوان کرد که: «در صورت ادامه حمایت سر کارت با دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات خواهد بود».
آقای رسول هویدا در پاسخ قرائت آیه «کلکم راع وکلکم مسؤول عن رعیته» حمایت از دراویش و اعتصاب غذا را انتخاب شخصی خود دانست و عنوان کرد: «آن‌ها مانند برادران من هستند و هیچ جرمی متوجه جز دفاع از حقوق نقض شده دراویش متوجه آن‌ها نیست.»
وی همچنین اضافه کرد مجرم واقعی کسانی هستند که این احکام سنگین را علیه آن‌ها صادر کردند و کسانی که دراویش را آزار داده و حسینه‌هایشان را تخریب کردند. وی در ‌‌نهایت در پاسخ به تهدیدات ‌گفت: «هرکاری که می‌خواهید بی‌معطلی انجام دهید»
گفتنی است روز گذشته مومنی سرپرست و مدیر داخلی زندان اوین، با حضور در بند ۸ با فراخواندن دانشجو، انتصاری و عبدی سه تن از دراویش محبوس در این بند، تهدید به انتقال آن‌ها به سلول‌های انفرادی کرد.
۹ تن وکلا و مدافعان زندانی حقوق دراویش به صورت دسته جمعی با خواسته پایان دادن به نقض حقوق دراویش و برداشته شدن نگاه امنیتی به جامعه درویشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان