نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توضیح کشیش سعید عابدینی در مورد خبر مربوط به تهدید وی در زندان

17-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: در پی انتشار اخباری در رابطه با تهدید کشیش سعید عابدینی توسط «هواداران داعش» در زندان رجایی‌شهر، این زندانی عقیدتی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، کشیش سعید عابدینی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج طی یک پیام کوتاه در رابطه با اخبار منتشره مبنی بر تهدید وی در زندان از سوی «هوادران داعش» توضیحاتی داد که متن کامل این پیام عینا در پی می‌آید:

ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﺧﺒﺮ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻓﺮﺍﻃﯽ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯿﺪﺍﺭﻡ ﺧﺒﺮ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣن اﺯ ﺳﻮﯼ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺳﻨﯽ ﻣﺬﻫﺐ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ ﮐﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۰ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ آن ها ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﮐﻪ ﺍﺻﻮﻻ ﻣﺠﺎﺯﺍﺗﯽ ﺧﺸﻦ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ. ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﮕﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ دارم.

سر ﮐﺸﯿﺶ ﺳﻌﯿﺪ ﻋﺎﺑﺪﯾﻨﯽ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ

۱۳۹۳/۵/۲۵

گفتنی است، سعید عابدینی، نوکیش مسیحی ایرانی ـ آمریکایی تبار پس از تغییر مذهب در سال ۱۳۸۵ از ایران به آمریکا رفت و در مهرماه ۱۳۹۱ برای «بازدید از خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران برگشت که در منزل پدریش دستگیر شد.

او در بهمن ماه‌‌‌‌ همان سال به اتهام تشکیل کلیسای خانگی در ایران به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۸ سال زندان محکوم شد.

دادگاه تجدید نظر عینا این حکم را تایید کرده است. این زندانی عقیدتی در تاریخ ۱۲ آبان ماه به طور ناگهانی و بی‌دلیل به بند زندانیان خطرناک زندان رجایی شهر و سپس از آنجا به سالن ۱۲ بند ۴ که به زندانیان سیاسی تعلق دارد منتقل شد.

 

زندانیان