نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حمیدرضا مرادی و افشین کرم‌پور اعتصاب غذا کردند

4-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: در چهارمین روز از اعتصاب غذای فرشید یداللهی، وکیل زندانى دراویش گنابادی، حمیدرضا مرادی و افشین کرم‌پور نیز در همراهى با وی اعلام اعتصاب غذا کردند.

به گزارش مجذوبان نور، آقای یداللهی از روز یکشنبه، ۹ شهریور، در پی تشدید اعمال محدودیت‌ها بر دراویش زندانى خطاب به جواد مومنى معاون زندان اوین اعلام کرد در صورت عدم توقف رفتارهاى غیرقانونی مسوولان زندان و قوه قضاییه، دست به اعتصاب غذا خواهد زد اما نه تنها از سوی معاون اوین پاسخى دریافت نکرد، بلکه برای سومین بار در شش ماه گذشته مشمول تغییر مکان حبس شده و از بند ٧ به بند ۴ انتقال یافت و در پی این انتقال خلاف ضوابط قانونى، دست به اعتصاب غذا زد.

این گزارش مى افزاید آقای کرم‌پور که بیش از ۱۵ روز است در سکوت اعتراضی و اعتصاب ملاقات و تلفن به سر می‌برد، ظهر امروز در تماسی کوتاه، با اعلام اینکه اجحاف به یک درویش، ظلم به همه درویشان است، از آغاز اعتصاب غذای خود و آقای حمیدر رضا مرادی سروستانی خبر داد.

هشت درویش محبوس در زندان اوین که از وکلای دادگسترى و فعالان حقوق بشر هستند، در دادگاه‌های غیابی قاضی صلواتى، بدون حضور وکیل و هیات منصفه، به بیش از شصت سال زندان محکوم شده‌اند.

زندانیان