نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خانواده‌های دراویش زندانی همچنان از وضعیت زندانیان خود بی‌خبرند

24-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: پس از گذشت شش روز از انتقال دو تن از دراویش زندانی از بیمارستان به زندان، خانواده‌های این دراویش زندانی همچنان از وضعیت آن‌ها ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش مجذوبان نور؛ پس از گذشت ۶ روز از انتقال آقایان حمید رضا مرادی سروستانی و مصطفی دانشجو، از بیمارستان شهدای تجریش به زندان اوین، همچنان خانواده‌های این زندانیان از محل دقیق نگهداری آن‌ها بی‌اطلاع بوده و نسبت به وضیعت آن‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

خدابخشی، دادیار ناظر زندان اوین، در پاسخ به پیگیری‌های یکی از وکلای این دو درویش زندانی در مورد محل نگهداری آن‌ها، تنها به ذکر اینکه آن‌ها به بندهای عمومی منتقل شدند، بسنده کرده و در مورد اینکه دقیقا در کدام یک از بندهای عمومی قرار دارند توضیحی نداده است. همچنین هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیز پیش از این از انتقال این دو درویش به بندهای ۴ و ۸ عمومی خبر داده بود. اما عدم برقراری هیچ گونه تماسی از طریق این زندانیان، علی رغم اینکه امکان برقراری تماس تلفنی در بندهای عمومی وجود دارد، خانواده‌های این زندانیان را بیش از پیش نگران کرده است.

گفتی است آقای مرادی و دانشجو که برای انجام کارهای درمانی به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شده بودند، اما در پی معوق ماندن درمان آقای افشین کرم‌پور دیگر وکیل زندانی دراویش گنابادی و انتقال ناگهانی وی به بند ۴ زندان اوین، با اعتراض به دخالت‌های قضایی در امور درمانی، و به قصد همدلی و همراهی با برادر خود با رضایت شخصی به زندان بازگشتند.

زندانیان