نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خود سوزی دو شهروند کرد اهل حق

7-ژوئن-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: دو شهروند کرد از پیروان دین یاری (اهل حق) در اعتراض به هتک حرمت یک تن از هم کیشانشان، دست به خودسوزی زدند.

 

به گزارش هرانا، در تاریخ ۱۴خرداد ماه یکی از پیروان دین یاری (اهل حق) بنام حسن رضوی ساکن همدان در اعتراض به تراشیدن سبیل یکی از همکیشانش بنام کیومرث تمناک توسط مسولین زندان همدان در برابر فرمانداری همدان خود را به آتش کشید.

 

بنابر آخرین خبرها نامبرده  با ۶۰ درصد سوختگی در یکی از بیمارستانهای تهران تحت تدابیر امنیتی بستری است. بصورتیکه حتی خانواده اش تا کنون موفق به ملاقات نامبرده نشده اند.

 

گفتنی است، سبیل  برای مردان در نزد پیروان دین یاری (اهل حق)  دارای تقدس و احترام می باشد.

 

در روز چهارشنبه ۱۵ خرداد ماه نیز یکی دیگر  از پیروان دین یاری بنام نیکمرد طاهری ساکن صحنه کرمانشاه در ادامه اعتراض به توهین و هتک حرمت مسئولین زندان همدان به یکی از همکیشانش بنام کیومرث تمناک مبنی بر تراشیدن سبیل نامبرده که به اجبار و توسط ۵ نفر از نیروهای امنیتی زندان انجام گرفت، در برابر فرمانداری همدان خود را به آتش کشید.

 

نامبرده قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

 

پیکر نیکمرد طاهری روز پنج شنبه ۱۶ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی همدان به شهر صحنه انتقال و تحت تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد.

 

قابل توضیح است که اخبار مربوط به خود سوزی ۲ تن از پیروان دین یاری در هیچ رسانه داخلی انعکاس داده نشده است.

 

همچنین تعدادی از بزرگان شهر صحنه شب گذشته به اداره اطلاعات فراخوانده شده و در جهت کنترل خشم مردم تهدید شده بودند.

 

تشییع کنندگان  حدود ۲ ساعت در برابر فرمانداری صحنه به نشانه اعتراض  تحصن کردند که متاسفانه هیچیک از مسئولین حاضر به پاسخگویی نشده و  تحصن فوق با فشار نیروهای امنیتی  پایان یافت.

 

تعدادی از تحصن کنندگان تهدید کردند که درصورت عدم پاسخگویی مسئولین و مجازات مسببین حادثه، اعراضات خود را با به آتش کشیدن خود ادامه خواهند داد.

برچسب ها:

زندانیان