نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دفن اجساد ۶ زندانی اهل سنت بدون حضور خانواده‌های آنان

4-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: اجساد ۶ زندانی اهل سنت که صبح امروز در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شده بودند بدون حضور خانواده‌هایشان دفن شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، اجساد حامد احمدی، جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، هادی حسینی و صدیق محمدی که ساعت ۴ صبح امروز ۱۳ اسفند ماه جاری در زندان رجایی‌شهر کرج به دار آویخته شده بودند، بدون حضور خانواده‌هایشان در گورستان بی‌بی سکینه کمال‌شهر کرج دفن شد.

یکی از اعضای خانواده‌های این زندانیان در گفت‌وگویی با گزارش‌گر «نفس در قفس» در این مورد اظهار داشت: «حوالی ساعت ۵ صبح امروز و پس از یک ساعت بلاتکلیفی خانواده‌ها مسولین به آنان گفتند که برای تحویل گرفتن جنازه‌های فرزندان‌شان به آرامستان بی‌بی سکینه واقع در کمال شهر کرج مراجعه کنند.»

این منبع ادامه داد: «پس از رسیدن خانواده‌ها به آن‌جا و بعد از انتظاری طولانی گفتند که تا ساعت ۸ صبح هیچ چیز معلوم نمی‌شود. سپس نیز به خانواده‌ها گفتند که باید تا ساعت ۱۴ صبر کنند که دادستان اجازه تحویل جنازه‌ها را بدهد ولی وقتی دیدند خانواده ها بسیار صبورند و فقط منتظر تحویل گرفتن جنازه فرزندانشان هستند به آنان گفتند که به هیچ عنوان جنازه‌های فرزندان‌شان تحویل داده نخواهد شد و تنها اجازه دارند که خودشان آن‌ها را غسل داده و دفن نمایند.»

وی در پایان نیز گفت: «اما بعد از چند ساعت به این وعده خود نیز عمل نکرده و ساعت ۱۶ گفتند که فقط از هر خانواده به یک نفر اجازه‌ی شناسایی فرزندان‌شان را خواهند داد. شش نفر از خانواده‌ها که برای شناسایی رفته بودند را از خارج شدن منع کرده و با یورش به بقیه‌ی اعضای خانواده‌ها که نزدیک به ۵۰ نفر می‌شدند آن‌ها را از آرامستان با اهانت و وحشی‌گری بیرون کرده و به آنان گفتند که ‘فقط ما خودمان جنازه ها را غسل میدهیم و فقط این شش نفر حق خواندن نماز میت را دارند و خودمان نیز جنازه ها را دفن خواهیم کرد.’»

زندانیان