نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

زندانیان اهل سنت: نسبت دادن ما به داعش ظلمی بزرگ است

20-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، طی بیانیه‌ای هرگونه تهدید کشیش سعید عابدینی از طرف خود را تکذیب کردند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این زندانیان عقیدتی، در این بیانیه بار دیگر بر شافعی مذهب خود تاکید کرده و تصریح کرده‌اند که هرگز خواستار ظلم و تعدی به حقوق دیگران نیستند و هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی از جمله داعش ندارند.

لازم به ذکر است، اخیرا در رسانه‌های مختلف گزارش‌هایی مبنی بر تهدید کشیش سعید عابدینی توسط «اعضای داعش» در زندان رجایی‌شهر کرج منتشر شده بود.

پیش‌تر سعید عابدینی نیز در پیامی کوتاه هرگونه ارتباط را بین این اخبار و زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر رد کرده بود.

متن کامل بیانیه‌ی زندانیان اهل سنت که برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته، عینا در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب واحترام حضور مردم شریف ایران

چند روز گذشته خبری مبنی بر تهدید کشیش سعید عابدینی پخش شده که مورد توجه خیلی از رسانه‌ها قرار گرفت و اکثر نگاه‌ها متوجه ما زندانیان عقیدتی اهل سنت کُرد در زندان رجایی شهر شد. در حالی که ما بارها و به کرات طی بیانیه، مصاحبه و حتی و حتی فایل‌های صوتی و تصویری اذعان کرده‌ایم تنها مبلغین شافعی مذهب هستیم که در کردستان و پیش ماموستاهای سرشناس طلب علم شرعی کرده و به هیچ گروه و یا دسته‌ایی مخصوصا گروه‌هایی که به تندروی و خشونت معروف هستند ربطی نداشته و نداریم و بیرون از زندان فقط مشغول تبلیغ و طلب علم شرعی بودیم و یکی از اصول اخلاقی ما رعایت حق و حقوق دیگران و عدم ظلم و تعدی و تجاوز به حقوق آن‌هاست و خبر تهدید سعید عابدینی نارواست اگر به ما نسبت داده شود.

در ضمن ایشان خود طی نامه‌ای بیان کرده که تهدید وارده از طرف زندانیان عقیدتی اهل سنت کُرد نبوده. هرچند حقیقت این امر و عامل چنین نسبت و اتهام دروغی را به علت روشن‌گری ایشان بیان نمی‌کنیم. هم‌چنین زندانیان سیاسی سالن ۱۲ که هم‌بندی ایشان می‌باشند طی مصاحبه‌ای به طور کامل روشن‌گری کرده و وجود چنین حرکتی را از جانب ما صراحتا تکذیب نموده‌اند.

لازم به ذکر است که سیستم امنیتی حکومت برای توجیه و پیش‌برد سیاست‌های خصمانه‌ی خود نسبت به اقلیت اهل سنت مخصوصا جوانان مبلغ همیشه سعی در نسبت دادن ما به اعمال خشونت‌آمیز و گروه‌های تروریستی دارد. لذا ما زندانیان اهل سنت هر کس که آگاهانه در پیش‌برد اهداف شوم آن‌ها حرکت کند را عمیل و مهره حکومت می دانیم.

ضمنا بیش‌تر افراد محبوس در سالن ۱۰ بند ۴ رجایی‌شهر در زندان‌های مختلف هم‌بندی وهم اتاقی زندانیان دیگر از طیف‌های مختلف بوده که دائما در مصلحت آن‌ها اندیشیده و در حرکت بوده‌اند. البته این اخلاق زیبا را از فضل خداوند و مفاهیم عمیق و وسیع دین اسلام می‌دانیم.

قضاوت با خودتان چگونه می‌توان زندانیان مظلومی که ۶ سال محبوس و مورد ظلم قرار گرفته‌اند را به گروهی تازه ظهور به نام داعش نسبت داد.

به حقیقت ظلم بس بزرگی است.

از طرف زندانیان عقیدتی اهل سنت کرد زندان رجایی شهر

زندانیان