نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرنوشت نامعلوم باقر غلامى پس از نزدیک به ۳ ماه بازداشت

23-می-2016

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: خانواده‌ی باقر غلامی، فعال اهوازی پس از نزدیک به ۳ ماه از بازداشت وی از سرنوشت‌اش اطلاعی ندارند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، باقر غلامى، فرزند اسحاق، متولد ۱۳۵۹/۹/۱۳، متاهل و داراى یک دختر به نام سلمه (۳ ساله) و یک پسر به نام اسحاق (یک سال و سه ماهه)، در تاریخ ۱۶ اسفند ماه سال گذشته توسط اداره وزارت اطلاعات اهواز بازداشت شده و خانواده‌ی وی تاکنون هیچ اطلاعى از سرنوشت وى ندارند.

باقر غلامى پیش‌تر در منطقه‌ی زرگان شمال اهواز زندگى مى‌کرد که به دلیل فشارهاى امنیتى مجبور به تغییر محل سکونت خود در مناطق مختلف شهر اهواز شد و پس از بازداشت در کوى پادادشهر اهواز زندگی می‌کرد.

باقر غلامى به دلیل فعالیت‌هایش پیش‌تر نیز چندین بار بازداشت و زندانی شده بود.

او در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ بازداشت و یک ماه دربازداشت بود. وی سپس از تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۱ به مدت یک سال و یک ماه در زندان بوده و پس از دستگیری در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۲ نیز بیش از ۵ ماه در حبس بود. در آخرین مورد نیز وى عصر روز ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت مى شود.

بستگان او مى گویند که در روز ۱۶ اسفند ماه سال گذشته در حالى که وی در منزل بوده، ماموران ساعت ۵ عصر با یک ماشین شخصی و تنها با لباس راحتى و بدون این‌که به او حتی اجازه‌ی برداشتن عینک‌اش را بدهند، او را بردند و بعد از دوساعت حدود ساعت ۷ غروب همان روز نیروهاى وزارت اطلاعات وارد منزل او شده و بدون ارائه‌ی هیچ حکمى بعد از بازرسی کامل منزل تمام کتاب‌ها، جزوات و دیگر وسائل شخصی‌اش از جمله دو موبایل او را با خود بردند.

از روز بازداشت باقر غلامى تاکنون خانواده و بستگان با مراجعه به ارگان‌هاى امنیتى وستاد خبرى و دادگاه انقلاب هیچ گونه اطلاعى از سرنوشت باقر به آن‌ها داده نشده و مقامات از دستگیرى او اظهار بی‌اطلاعى مى‌کنند.

باقر غلامى طی حکم صادره توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى سیدمحمدباقر موسوی به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهورى اسلامى ایران، اهانت به مقدسات اسلامى از طریق تغییر مذهب شیعه و گرایش به مذهب اهل تسنن، تشکیل گروه و اجتماع در مناطق مختلف شهرستان اهواز، با برپایی جلسات خانگی قرائت قرآن و برگزارى نمازهاى جماعت واعیاد مذهبى هم زمان با اعلام کشورهاى عربى، متهم شده بود. وی این دوره از محکومیت خود را طی کرده و از زندان آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان