نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه درویش گنابادى به تبعیدگاه منتقل شدند

18-آوریل-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: سه درویش گنابادى محکوم به تبعید که هفته گذشته در پاسگاه ورودى شهرستان کوار بازداشت شده بودند، پس از سه روز بازداشت غیرقانونى در بازداشتگاه پلاک ١٠٠ اداره اطلاعات شهر شیراز، به شهرستان هاى محل تبعید خود منتقل شدند.

به گزارش مجذوبان نور، آقایان کاظم دهقان، حمید آرایش و محمدعلى دهقان، پس از بازداشت توسط پاسگاه انتظامى کوار، به دلیلى نامعلوم و بدون ارایه حکم قضایی، بازداشت شده و به روشی غیرقانونى به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شده بودند، پس از سه روز حبس در بازداشتگاه یک نهاد امنیتى که هنوز اطلاعى از نحوه برخورد با آنان منتشر نشده، تحت الحفظ به کلانترهاى شهرهاى محل تبعیدشان معرفى شدند.

از این سه درویش، آقایان کاظم دهقان و حمید آرایش مادام‌العمر به زاهدان و اهواز و آقاى محمدعلی دهقان برای هفت سال به شهرستان زابل تبعید شده‌اند.

بدین ترتیب هم اکنون احکام تبعید هفت درویش گنابادی که همگی با اتهام محاربه به این احکام محکوم شدند به اجرا درآمده است.

پس از وقوع حادثه کوار که آتش آن طبق مستندات محکم توسط قشریون به سردمدارى چهار آخوند جوان افروخته شده بود، بسیارى از دراویش گنابادى که هیچگاه دفاعیات آن‌ها توسط مقامات قضایی و امنیتى شنیده نشد، به سال‌ها حبس در زندان و محرومیت از شغل محکوم شده و هفت نفر از آنان به تبعید از زادگاه‌شان محکوم شدند.

زندانیان