نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شرایط بسیار بد چهار بهایی در زندان پیربنوی شیراز

13-دسامبر-2011

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: پس از گذشت ۱۳ روز از شروع اجرای حکم چهار تن از شهروندان بهایی در شیراز، شرایط بسیار دشواری در زندان به ایشان تحمیل شده است.

 

بر خلاف وعده‌های مسئولین زندان پیربنوی شیراز بر بهتر شدن شرایط وحدت دانا، افشین احسنیان، فرهام معصومی و کیوان کرمی نسبت به روزهای اولیه، وضعیت نسبت به پیش بدتر هم شده است.

 

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» دو روز گذشته وحدت دانا، افشین احسنیان، فرهام معصومی و کیوان کرمی به بند یک زندان پیربنوی شیراز منتقل شده و در اتاقی که ۳۰ زندانی دیگر در آن قرار داشتند مستقر کرده‌اند. اتاقی که بسیار سرد بوده است و شب را به دشواری به روز رسانده‌اند.

 

این چهار شهروند بهایی اجازه خارج شدن از اتاق و و حرکت در بند را هم نداشته و حتی به علت بسته بودن بهداری زندان، مسئولین زندان، داروهایی را که خانواده‌های این زندانیان برای عزیزانشان برده‌اند، به دست آن‌ها نرسانده‌اند.

 

این شرایط به خصوص برای وحدت دانا که از بیماری قلبی رنج می برد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. این چهار زندانی در این بند اجازه تماس تلفنی و هواخوری هم ندارند.

 

شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز این چهار شهروند بهایی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۸۸ به ۱۰ ماه زندان محکوم کرد. این حکم در مردادماه سال ۱۳۹۰ بدون تغییری در دادگاه تجدید نظر استان شیراز به تأیید رسید.

 

این چهار شهروند بهایی در تاریخ نهم و دهم آذر ماه جاری برای اجرای حکم زندان خود بازداشت و سپس به زندان پیربنوی شیراز منتقل شدند.

زندانیان