نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم بیست سال حبس برای شش شهروند مسیحی در شیراز

17-ژوئن-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز احکام محکومیت “مجتبی سیدعلاالدین حسین”، “محمدرضا پرتویی (کوروش)”، “وحید حکانی” ، “همایون شکوهی” را به وکیل این چهار نوکیشان مسیحی ابلاغ کرد.

 

به گزارش محبت نیوز، هر چهار نفر این افراد از نظر دادگاه با اتهام شرکت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی متهم ردیف اول شناخته شدند و هر یک به ۳ سال و هشت ماه زندان حکم قطعی محکوم شدند.

 

در این میان آقایان “مجتبی سیدعلاالدین حسین” و “همایون شکوهی” جدای از حکم بدوی هریک به ۸ ماه حبس تعلیقی و خانم ” فریبا ناظمیان و پسر ۱۷ ساله” ایشان ” نیما شکوهی” نیز هریک به دو سال حبس تعلیقی محکوم گردیدند.

 

گفتنی است این حکم پس از ابلاغ ظرف مدت بیست روز پس از صدور، قابل پیگیری و اعتراض در دادگاه تجدید نظر می باشد.

 

پس از اعلام حکم و رای صادره از سوی دادگاه هم اکنون کلیه تماس های تلفنی این نوکیشان مسیحی از داخل زندان قطع شده است و این افراد اجازه هیچگونه تماس تلفنی با خانوادههای خود را ندارند.

 

لازم به ذکر است این نو کیشان مسیحی ساکن شیراز در ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰  پس از شناسایی و یورش به جلسه کلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند که پیش از این نیز “مجتبی سیدعلاالدین حسین” و “همایون شکوهی”در (اردیبهشت سال ۱۳۸۷) به همراه ۸ تن از دیگر نوکیشان مسیحی ساکن شیراز به اتهام ایمان و باورهای مسیحی بازداشت و از سوی دادگاه به ۵ سال حکم تعلیقی محکوم شده بودند.

 

اولین دادگاه این متهمان پس از گذشت بیش از ۸ ماه انتظار در ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۱ در محل شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و به ریاست قاضی رشیدی برگزار و دومین دادگاه نیز در محل همین شعبه مورخ در ۸ دی ماه ۱۳۹۱ با حضور وکیل مدافع آنان برگزار شد.

زندانیان