نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور قرار وثیقه سنگین برای مولوی فضل الرحمن کوهی

10-آوریل-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: دادسرای رسیدگی کننده به پرونده مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه اهل سنت پشامگ، قرار بازداشت وی را به قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی تبدیل کرده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، قرار است مولوی فضل الرحمن از بازداشتگاه وزارت اطلاعات مشهد به بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان منتقل شود. این موضوع پس از آن است که دو روز متوالی علمای اهل سنت بلوچ و در راس آنها مولانا عبدالحمید با مسئولان امنیتی و قضایی به بحث و گفتگو نشستند.

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ در شهرستان سرباز و مدیر مدرسه انوارالحرمین این شهرستان است. وی با اتخاذ مواضعی از جمله مخالفت با اعزام اهل سنت به جبهه سوریه، مخالفت با حذف نام بلوچستان از عنوان استان و همین‌طور مخالفت با تقسیم استان سیستان و بلوچستان، در بین شهروندان بلوچ سنی مذهب مورد توجه و احترام قرار گرفته است.

گفتنی است، روز نهم فروردین ماه سال جاری، دادگاه ویژه روحانیت مشهد از طریق تماس تلفنی به مولوی کوهی اطلاع داد که بایستی روز دوشنبه چهاردهم فروردین خود را به این دادگاه معرفی کند. این روحانی اهل سنت در این مکالمه نسبت به عدم احضار کتبی اعتراض کرده بود که توسط دادگاه ویژه تهدید شد.

با مراجعه امام جمعه پشامگ به این دادگاه در تاریخ مذکور، وی مورد بازجویی قرار گرفت با اینحال در پایان ساعات اداری اجازه خروج از محل دادگاه به وی داده نشد. مسئولین مربوط به همراهان وی گفتند «ایشان مهمان ماست» و از آنان خواستند دادگاه را ترک کنند در غیر این صورت برای آنان «بد تمام می شود».

زندانیان