نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ اعتصاب غذای زندانی عقیدتی ابراهیم فیروزی

9-ژوئن-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی زندان رجایی شهر کرج، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، از روز شنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش هرانا، ابراهیم فیروزی که بر خلاف اصل تفکیک جرائم، در بند ده زندان رجایی شهر همراه با مجرمین غیر سیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شود، از روز شنبه شانزدهم خرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده است، وی از مسئولین زندان خواسته است که طبق قانون وی را به سالن ۱۲، بند زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان رجایی شهر منتقل کنند.

این زندانی عقیدتی، در بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج، به دلیل اعتقادات دینی اش تا کنون چندین بار مورد اهانت زندانبانان قرار گرفته است و به گفته یکی از نزدیکان وی اخیرا فشارهای وارد شده، غیر قابل تحمل شده و وی را ناچار به اعتصاب غذا برای رسیدن به خواسته های قانونی خود کرده است.

اخیرا حکم ۵ سال حبس تعزیری، از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به وکیل ابراهیم فیروزى ابلاغ شده است.

ابراهیم فیروزى ١٧ اسفندماه گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملى از طریق اجتماع و تبانى، از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه محاکمه شد و وى براى اولین بار در جلسه دادگاه با وکیلش ملاقات کرد.

این نوکیش مسیحی که ۳ شهریور ماه سال ۹۲ بازداشت شد، سابقه بازداشت های متعددی دارد و پیش‌تر نیز از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده بود، اما باوجود اینکه از ۲۳ دی ماه سال گذشته محکومیتش به پایان رسیده همچنان در زندان بسر می‌برد تا به پرونده جدیدی که برایش تشکیل شده رسیدگی شود.

برچسب ها:

زندانیان