نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرشید فتحی به یک سال حبس دیگر محکوم شد

31-دسامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: از سوی دادگاه انقلاب اسلامی و با حکم قاضی صلواتی یکسال زندان به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی اضافه شد.

به گزارش محبت نیوز،از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی یکسال دیگر اضافه شد.

این گزارش می افزاید، صبح روز دوشنبه ۸ دی ماه حکم یک سال زندان “فرشید فتحی” کشیش مسیحی دربند؛ با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در تهران از سوی قاضی صلواتی به وی ابلاغ گردید.

به این ترتیب، کشیش فرشید فتحی که پیش تر حکم ۶ سال زندان قطعی داشت، و تاکنون چهار سال آن را نیز در زندان اوین و رجائی شهر سپری کرده است، اکنون باید سه سال دیگر را نیز در زندان بماند.

یک منبع آگاه به «محبت نیوز» گفت: “این حکم جدید برای این کشیش مسیحی در ارتباط با پرونده و ماجرای جنجالی یورش ماموران امنیتی به بند سیصد و پنجاه زندان اوین بوده است.”

بر اثر تهاجم به بند ۳۵۰ اوین که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دست‌کم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان جهت مداوا منتقل شده بودند.

کشیش فرشید فتحی نیز بر اثر شدت ضرب و شتم ماموران امنیتی و زندانبانان، دچارمصدومیت و جراحات متعدد شده و صبح روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه به دلیل شکستن انگشت پا و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه به بیمارستان طالقانی تهران اعزام گردید.

در پی این رویداد در بازرسی ماموران و نگهبانان زندان در بند ۳۵۰ زندان اوین، در قسمت مشاع این بند به گفته مسئولان زندان، مقدار دو لیتر مشروب الکلی توسط ماموران زندان کشف و این ظرف مشروب را ماموران به کشیش فرشید فتحی نسبت داده و برای وی پرونده ایی به همین منظور تشکیل دادند !

فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندانها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت. زمانی که فرشید به زندان رجائی شهر منتقل شد، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی که ماموران ادعا کردند در بند ۳۵۰ اوین آن را یافتند باز شد تا اینکه سرانجام ، روز دوشنبه ۸ دی حکم یک سال حبس جدید به وی از سوی دادگاه انقلاب ابلاغ گردید.

زندانی مسیحی فرشید فتحی،  روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹در آستانه سال نو میلادی در یورشی گسترده توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها نیز بازداشت شدند. فرشید فتحی از آن زمان تا کنون در زندان به سر میبرد.

برچسب ها:

زندانیان