نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محاکمه ۲۲ درویش گنابادی در دادگستری شهرستان کوار

13-می-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: محاکمه ۲۲ درویش گنابادی در دادگستری شهرستان کوارصبح امروز دادگستری شهرستان کوار، پرونده اتهامی ۲۲ تن از دراویش ساکن این شهر را مورد بررسی قرار داد.

 

به گزارش مجذوبان نور، صبح امروز جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی ۲۲ تن از دراویش گنابادی ساکن کوار در دادگستری این شهر به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد که در این جلسه اتهامات محاربه و حمل سلاح غیرمجاز این دراویش مورد بررسی قرار گرفت.

 

جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات دراویش گنابادی با حضور وکلای مدافع این افراد، آقایان دکتر هرسینی و آقای نظری برگزار گردید و ایشان در مقابل اتهامات وارد شده به دراویش گنابادی، از موکلان خود دفاع کردند. پیش از این نیز یک جلسه به این اتهامات در دادگاه انقلاب شیراز رسیدگی شده بود که به دستور قاضی آن دادگاه پرونده به دادگستری کوار منتقل شد.

 

لازم به ذکر است که ۴ تن از این دراویش به نام‌های سید ابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی، محمدعلی دهقان و محسن اسماعیلی که به تازگی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعات بازداشت شده و به زندان نظام نیز انتقال پیدا کرده بودند به علت نقض پرونده از زندان نظام شیراز به جلسه دادگاه منتقل نشدند.

 

همچنین فردا نیز قرار است به پرونده اتهامی ۴ تن از دراویش شیراز در دادگستری کوار رسیدگی شود. آقایان صالح مرادی، فرزاد درویش، بهزاد نوری و خانم فرزانه نوری از جمله دراویشی هستند که روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه قرار است توسط قاضی کشکولی به اتهاماتشان رسیدگی شود. این در حالیست که در سال گذشته پرونده این افراد در دادگاه انقلاب شیراز تحت رسیدگی قرار گرفته بود و اکنون پرونده جدیدی نیز در کوار برای این ۴ درویش گنابادی گشوده شده است.

 

در شهریور ماه سال ۹۰، پخش اعلامیه و سی دی‌های توهین آمیز علیه دراویش گنابادی در شهرستان کوار منجر به حمله به دراویش گنابادی این شهرستان شد که در طی آشوب‌های آن یکی از دراویش به نام مهندس وحید بنایی به ضرب گلوله کشته شد و تعداد زیادی از دراویش مجروح و بازداشت شدند. از آن زمان محاکمه و فشار بر دراویش این منطقه در استان فارس افزایش یافت و از نیمه سال ۹۰ تا پایان سال ۹۱ بیش از ۱۰۰ تن از دراویش شهرستان کوار مورد بازداشت، ضرب و شتم و محاکمه قرار گرفتند.

 

اسامی دراویشی که صبح امروز در دادگستری کوار محاکمه شدند به شرح زیر است:

 

۱. غلامعلی بیرامی

 

۲. امیدعلی اکبری

 

۳. بهیار رجبی

 

۴. مهرداد کشاورز

 

۵. علیجان دهقان

 

۶. موسی دهقان

 

۷. کاظم دهقان

 

۸. امیرحمزه دهقان

 

۹. رضا پیشکار

 

۱۰. مهدی دهقان

 

۱۱. منوچهر زارع

 

۱۲. امان چراغی

 

۱۳. ابوذر ملکپور

 

۱۴. حمید آرایش

 

۱۵. مهدی قنبری

 

۱۶. محمدعلی شمشیرزن

 

۱۷. عبدالرضا آرایش

 

۱۸. محمدعلی آرایش

زندانیان